תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ה-Ultrabook: אבולוציה של ניידות המושלמת

ההספדים על סוף עידן ה-PC מוקדמים מידי, אומרים באינטל ומציגים קונספציה חדשה לניידות, ■ למרות שהיא לא מהפכנית, היא מסוגלת לגרום לכם להתאהב מחדש במחשב נייד

כיצורים אינטליגנטיים אנו מצפים כל הזמן, בכל תחום להתפתחויות חדשות. אנו מכורים לאתגר של הטמעת שינויים בטכנולוגיה, בחברה, בכלכלה ובתרבות. מתלהבים מרעיונות חדשים וששים לאמץ מוצרים חדשים ודרכי שימוש חדשניות במוצרים קיימים. עם זאת, כצאצאים למערכת אבולוציונית, שמתקדמת באמצעות הסתגלות סבלנית ומגמתה נבחנת בהתמדה על ידי ברירה טבעית, אנו מעדיפים ביטחון על פני הרפתקאות וכישורי שרידות על פני אופנה חולפת.

בסוף מנצח מי שמביא ערך, לא Hype

גם הממציאים, המעצבים היצירתיים, אנשי התעשייה החדשניים ומיישמי הטכנולוגיות פורצות הדרך נמשכים לשני הקטבים האלה - מהפכנות משחררת מול התפתחות אחראית שלא שורפת את הגשרים עם העבר רק מוסיפה גשר חדש לעתיד. והחברות שאנשים אלה מנווטים ומנהלים מגלמות בקווי המוצרים שלהן את קווי האופי האנושיים כל כך. יש חברות שעסוקות במהפכה אחת אחר השנייה, מחזורים של נסיקה לשיאים מסחררים והתרסקויות בלתי נמנעות, מרגשות את המדיה בסיפור רומנטי של גיבורי תרבות מונעים על ידי חזון מהפכני ומעט מעצורים של שיקולי עלות-תועלת, הלימה למערכות ממוסדות ואופק שימושיות מעבר לגל ה-Hype האחרון. לעומתן יש חברות שמעדיפות מהות על מראה, שימושיות על אופנה, ערך אמיתי על תדמית. ברור שהמדיה מטבעה מעדיפה את הראשונות ועוזרת לטפח את ה-Hype האופנתי מעבר לכל היגיון. אך כשמגיע רגע האמת והרוחות נרגעו עליכם להודות בעובדה, שדווקא האחרונים, חסידי ההתפתחות וההמשכיות, הם הצודקים. לכל הפחות בכול מה שנוגע להגדרת "קניה טובה". כשמתפזר ענן הכותרות והספקולציות ובזירה שורד רק מי שהיה מוכן טוב יותר להתמודדות, אתם רואים את האבולוציה מנצחת את המהפכנות.

בעולם המחשבים, המופת האבולוציוני הוא מסלול ההתפתחות של "ארכיטקטורת אינטל" מהמעבד הדיגיטלי הראשון שיצא לשוק לפני כ-40 שנה ועד לדור השלישי של מעבדי Core שהוכרזו לפני חודשים ספורים. בצעד מחושב אחרי צעד מוצלח, הארכיטקטורה הזאת עברה אבולוציה בררנית ושרדה כמנצחת. החל בשבב 4004, דרך 8085 ושרשרת ארוכה של X86, המשך בתריסר דורות של מעבדי פנטיום ו-Xeon וכלה בשלושה דורות של מעבדי Core, ארכיטקטורת אינטל הסתגלה לדרישות משתנות ונתנה תשובה הולמת ליותר מ-85 אחוז מדרישות הלקוחות. אתם לא מכירים הצלחה דומה בשום נושא טכני - ולא משנה לכמה כותרות זוכה "המהפכן התורן".

הציר המרכזי של מחשוב נייד

ארכיטקטורת אינטל היא הציר המרכזי של תחום המחשבים הניידים מאז שקומפק הציגה את גרסת "המזוודה" של ה-PC ועד לגל האחרון של מחשבי Ultrabook אלגנטיים ואתלטיים. בכל שלב בהתפתחות הניידות איפשרו מעבדי אינטל עדכניים למעצבי המחשבים להגשים עוד קטע מהחזון שמעולם לא התיישן: שימושיות בכול מקום וכול זמן, שאינה מוגבלת על ידי סרבול פיזי, חולשה דיגיטלית או צורך בחיבור לשקע קבוע. במהלך השנים טכנולוגיות היצור של אינטל ביטלו את פער הביצועים בין מעבדים ניידים לאחיהם הנייחים, יצרו Ecosystem הבנוי על אלפי חברות יצור ושיווק ניידים, הבשילו מגון מחשבים מותאמים לכל פלח שוק ומבחר לכול סוג שימוש; והובילו בעשור האחרון מהלך נועז של אינטגרציה, שהחל בסנטרינו ומימש את היעד ההיסטורי - "עבודה ללא כבלים" במשך יום רצוף. המותג החדש של אינטל, Ultrabook, הוא סיכום של כל מה שלמדנו על הסינתזה בין עבודה לניידות, בין אלגנטיות לעוצמה, ובין ביטחון להנאה, שיעור שנלמד ביותר מחצי יובל של אבולוציה עקשנית.

יותר מעוד צעד במסע של 1000 מילין

אז מה עושה את Ultrabook ליותר ממחשב נייד עדכני? אתם שואלים. אין לנו מקום לפרט את כל הפרטים הטכניים ולכן נסתפק בראשי פרקים אודות התכונות, שבולטות לעיני כל משתמש מהרגע הראשון, ונוגעות לנושאים שאתם אמרתם לנו כי הם בראש דאגותיהם:

  • קל, חזק, יפה ואמין: אתם רוצים להחזיק במקל משני קצותיו - וה- Ultrabook מאפשר לכם לעשות זאת. אתם רוצים מחשב קל עם עוצמה של תחנת עבודה. מעבדי Ivy Bridge, המנועים של Ultrabook, החדשים מספקים את השילוב הזה. הם חזקים יותר מבני הדור הקודם אך צריכת הספק נמוכה מאפשרת לבנות סביבם גוף קל, דקיק וקשוח תוך שימוש בסגסוגות קלות או סיבי פחמן. ביקשתם אמינות והם מספקים אותה בדמות דיסק מוצק (SSD) שלא יקרוס גם אם המחשב ייפול על ריצפה קשה מגובה מטר.

  • עבודה ללא הפסקה, בידור ללא גבולות: על אף הממדים והמשקל המזעריים, Ultrabook בנוי לעבוד לפחות 8 שעות ללא התחברות לשקע חשמל. הוא עובר ממצב כבוי לעבודה תוך שניות ספורות הודות לטכנולוגית Intel Rapid Start. והוא מספק גרפיקה פוטו-ריאליסטית ב-3 ממדים ובאבחנת HD - ללא צורך במאיץ מיוחד. ממשק Wi-Di האלחוטי מאפשר גם להקרין על מסך טלוויזיה או באמצעות מקרן קולנוע ביתי - מצגות, תמונות דיגיטליות או סרטי וידיאו - ללא כבלים.

  • ביצועים מרהיבים בכל היישומים: השילוב של 4 ליבות, מהירות שעון מעל 3 גיגהרץ, מאיץ גרפי אינטגרלי, מטמון L3 ענק, דיסק SSD וזיכרון DDR3-1600MHz, פשוט שובר את כל השיאים. מבחני הביצועים מראים שיפור מהירות משמעותי בכול היישומים, שמגיע עד ל-2X בתוכנות גרפיקה, וידיאו ומשחקים. מחשב Ultrabook נועד להיות המחשב העיקרי שלכם, להחליף את תחנת העבודה השולחנית אם צריך, ואינו מסתפק בפונקציונליות המינימליסטית של Tablet.

  • תמיד מחובר, תמיד מעודכן: חיבור אלחוטי ל-Web אינו דבר חדש, אבל Ultrabook נותן יותר מזה. גם כשהמחשב במצב תרדמה עמוקה - החיבור לרשת אינו מנותק. הוא ממשיך לקבל דואר אלקטרוני, להוריד סרטים, להקשיב לרשתות חברתיות ולקלוט RSS - בלי לזלול את הסוללה. אתם יכולים לסגור את המחשב מעכשיו לעכשיו ולחזור למקום ממנו יצאתם ברגע שתפתחו אותו מחדש. ואם הייתם עסוקים במשהו שדורש הורדת קבצים או העלאת תכנים, אל תדאגו, העבודה נמשכה בזמן שהייתם עסוקים בעניינים אחרים. זמן שינה אינו זמן מת למחשב Ultrabook.

  • הביטחון הוא חלק מסביבת העבודה: מחשב Ultrabook מספק תשתית חומרה לניהול סביבת עבודה מאובטחת, תשתית שאי אפשר "לתחמן" אותה בתוכנה או לעקוף את הגנותיה אפילו אם המחשב נפל בידיים פליליות. ההגנה מבוססת על שני עוגנים: מנגנון אותנטיקציה וזיהוי המשתמש; ומנגנון הצפנה ונעילת המחשב במקרה של אובדן או גניבה. ניהול האבטחה נתמך על ידי טכנולוגית vPro של אינטל, הכוללת גם הגנות מקוד זדוני (וירוסים, סוסים טרויאניים, תולעים ורובוטים למיניהם), תמיכת חומרה בווירטואליזציה ובמחשוב ענן בטוח, ומערכת ניהול, תחזוקה ותיקונים מרחוק.

  • הגנה על זהות המשתמש ומניעת התחזות: הביטחון באמינות האותנטיקציה של המשתמש הוא השלב הראשון והקריטי ביותר במתן הרשאה למחשב נייד לגשת לנתונים חסויים או להשתמש ביישומים מוגבלים. שיטות ההזדהות המסורתיות, שם משתמש וסיסמא, לא נחשבות למספקות בעולם בו ההאקרים למדו לפצח גרעינים כאלה. טכנולוגית Intel Identity Protection הופכת את המחשב עצמו לאמצעי הזדהות פיזית, בלעדיו אין להאקר גישה גם אם הוא יודע את השם והסיסמא. מאחר ומדובר במנעול חומרה, אי אפשר לגנוב אותו או לסכל אותו בתוכנה. ואם המחשב עצמו נמצא בידי ההאקר, אתם יכולים להשבית את המחשב מרחוק ולנטרל את התקן ההזדהות - שוב, באמצעי חומרה שאינו ניתן לביטול.

  • השבתת מחשב גנוב/אבוד: ניתן להשבית את המחשב מרחוק, בצורה אוטומטית או על ידי פעולה יזומה, והוא יהפוך מיידית לגוש מתכת וסיליקון חסר חיים. הדבר היחיד שימשיך לעבוד בעקשנות הוא המסך, עליו תוקרן ההודעה "מחשב זה שייך ל... המוצא הישר מתבקש לטלפן ל...". לא יעזור לגנב (או למוצא הלא ישר) להחליף את הדיסק, לפרמט אותו או להתקין מערכת חדשה. הנעילה מתבצעת בחומרה, בלי יכולת לפתוח אותה ללא המפתח החד פעמי שנשמר בידי המשתמש. ניתן לתכנת תסריטים שונים שיגרמו לנעילת המחשב אוטומטית, עוד לפני שבעליו יהיה מודע לגניבה ואפשר לקשור את הנעילה עם שירות איתור אינטרנטי שמזהה את מיקום המחשב ברגע שהגנב מנסה להתחבר לרשת.

  • מחשב להתגאות בו: אינטל עבדה עם כל יצרני הניידים המובילים לממש את הפוטנציאל של Ultrabook במארז אלגנטי, שמקרין איכות. כבר בגל הראשון של מחשב Ultrabook ראינו דגמים מרהיבים תוצרת HP, לנובו, Dell, טושיבה, Asus ועשרות מותגי איכות אחרים, שנענו לאתגר ויצאו עם מחשבים בעיצובים מרהיבים וגימורים יוקרתיים. אלה מחשבים דקיקים, עשויים סגסוגות קלות וחומרים מורכבים, עם מסכי HD ומערכות קול לאניני השמע, וארגונומיה מושלמת. עם זאת, המראה המעודן לא צריך להטעות אתכם. הם חזקים וקשוחים יותר ממחשבים מסורתיים, הודות לחומרים המתקדמים ולדיסק "מצב מוצק" נטול חלקים מכניים. הם בנויים לעבוד ללא הפסקה 8 שעות ויותר, בלי להתחמם ובלי להזדקק לטעינה מחדש. ואחרי יום עבודה ארוך תוכלו לראות על המסך הגדול סרט שהורדתם מה-Web כמשימת Background, בלי שההורדה תפריע לעבודה, ובביטחון שההגנה בחומרה אינה פריצה.

מחשב נייד הוא הרבה יותר מלוח תצוגה

יש משהו ששכחנו? נשמח לשמוע מכם ולהוסיף בגל הבא, שיגיע לפני סוף 2012 ויכלול טכנולוגית Convertible עם מסך מגע. אבל בינתיים אנו מקווים שהצלחנו להעביר את המסר שמאחורי הסיפור של Ultrabook: מחשב נייד הוא הרבה יותר מלוח תצוגה אופנתי ליישומים פשוטים, כמו תקשורת ובידור. אתם צריכים עוצמה של תחנת עבודה; תאימות עם היישומים המשרדיים שהתרגלתם להשתמש בהם יומיומית ועם המערכות הארגוניות אליהן אתם מתקשרים לצורך עדכונים וביצוע טרנסאקציות; אחסון מסיבי ואבטחה בלתי ניתנת לפריצה; תת מערכת גרפית שמסוגלת לתמוך בעבודת עיצוב מורכבת ולהפוך משחקים מהירים לחוויה בלתי נשכחת; חופש וגמישות בבחירת אבזרים היקפיים וממשקי חיבור אלחוטיים - וגם מקלדת ועכבר. כן, מסך מגע הוא Cool, אבל כדי לעבוד אתם צריכים את האמצעים "המיושנים" האלה, שאין להם תחליף כי הם עושים את העבודה טוב יותר.

תחרות אולימפית גם כשאין מתחרים נוספים בגמר

"עבור רבים וטובים, הדיוטות ומקצוענים מעולם ה-IT, הביטוי "חוק מור" הוא קלישאה תמציתית כדי להביע התפעלות מהישגי הטכנולוגיה ב-40 השנים האחרונות", אומר סיני ברקת, מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל בישראל ובמזרח הים התיכון. "עבור אינטל המשמעות שונה לחלוטין. חוק מור הוא תוכנית עבודה רב-שנתית, מפת דרכים אמינה ומחויבות בלתי מתפשרת להשיג יעדים ספציפיים בלו"ז מוגדר היטב. אנו זקוקים לחוק כזה משום ש"המתחרה", במירכאות כפולות, של אינטל היא אינטל עצמה. כל דור חדש של מעבדים צריך להראות שיפורים מהותיים ויתרונות משכנעים על פי הדור הקודם - ללא התייחסות לשאלה האם המתחרים האחרים סגרו את הפער או לא. יש אנשים שחושבים שזה מוזר. לקחת התחייבויות ולבצע אותן בעלויות של מיליארדי דולרים רק כדי להתחרות בעצמך. אנחנו חושבים אחרת - וההיסטוריה של יצור השבבים תומכת ללא ספק באסטרטגיה של אינטל. המנצח על קו הגמר הוא מי שרץ מהר ככל יכולתו ולא מי שמסתכל מעבר לכתף כדי להיות רק מעט יותר טוב מהמתחרים האחרים. עבור משתמשי המחשבים זו הבטחה, שהקפדנו לשמור עליה, לא לרבוץ על זרי הדפנה. עבורם Ivy Bridge היא ההצגה הכי טובה בעיר גם בלי להתעמק במהפכה הטכנולוגית באולמות היצור של אינטל. עבורנו, המעבדים החדשים הם הוכחה נוספת לנכונות האסטרטגיה של Tick-Tock: נתחרה בעצמנו, אם אין מתחרים נוספים ב"שפיץ" של הטכנולוגיה, ולעולם לא נסתפק בקיים".