הכנסת תתכנס לדיון פגרה מיוחד על רקע העלייה באבטלה

הדיון יתקיים ביום ד' ■ ח"כ יואל חסון: "העלייה במספר המובטלים - הוכחה לכישלון המהדהד של נתניהו את שטייניץ" ■ שלי יחימוביץ': "פרנסה בכבוד היא תנאי בסיסי לקיום אנושי, ואובדן פרנסה הוא חורבן שיש למנוע אותו"

מליאת הכנסת תתכנס ביום רביעי הקרוב לדיון פגרה מיוחד על רקע נתוני האבטלה הקשים שפורסמו בימים האחרונים. נוכח בקשתם של 25 חברי כנסת, יתקיים הדיון תחת הכותרת "מצבה הכלכלי המידרדר של מדינת ישראל תחת ממשלת נתניהו".

במפלגת קדימה תקפו אתמול את גל האבטלה הגואה. "העלייה במספר המובטלים - הוכחה לכישלון המהדהד של נתניהו את שטייניץ", אמר ח"כ יואל חסון. "הצמד, נתניהו את שטייניץ, שהתבשם בשנתיים הראשונות בפירות מדיניות הכלכלה האחראית של ממשלת אולמרט, לא רק שרוקן את הקופה הציבורית אלא הביא לכך שיותר ישראלים יכנסו למעגל האבטלה והיד עוד נטויה. ההתפארות במדיניות כלכלית אחראית מצד השניים מתגלה מדי יום ביומו כעורבא פרח, כאשר ההפך הוא הנכון".

בימים האחרונים העלו חברי הכנסת הצעות שונות להתמודדות עם המצב. יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה כי "גל פיטורים במשק אינו גל צונאמי בלתי נשלט, וכי כפי שחובת הממשלה להיערך לאיומים בטחוניים, כך חובתה להיערך לאיומים תעסוקתיים, היערכות שלא נעשתה כלל, ובמקומה קבלנו התפארויות חסרות בסיס על מצבנו הכלכלי המצוין. פרנסה בכבוד היא תנאי בסיסי לקיום אנושי, ואובדן פרנסה הוא חורבן שיש למנוע אותו".

בדף הפייסבוק שלה פירטה שורת צעדים שלדעתה על הממשלה לנקוט בדחיפות ובהם איסור הוצאת פרויקטים לאומיים (רכבת למשל) לחברות זרות שמביאות גם עובדים מחו"ל; הפעלת קרן הסיוע למפעלים במצוקה אושרה בממשלה ב 2009 אבל מעולם לא הופעלה; חופשה זמנית בתשלום; הארכת חוק הטקסטיל להעדפת מכרזים כחול לבן על פני מכרזים תורכיים וסינים והגמשת קריטריונים למסלולי תעסוקה.