אל נצור המלכה - והארי העירום

איך אפשר ליישב הסתירות בבריטניה? אי-אפשר. וטוב שכך. נפלא שכך

עוד לא גמרנו להתפעל מהאולימפיאדה המדהימה שיצרו הבריטים - וכבר נוחתת עלינו פרשיית הארי העירום (לא להתבלבל עם הארי המזוהם). צריך להסביר לכם? יש מישהו שלא בלע את התמונות - בקנאה רבה? יש מישהו. האומה האנגלית. כל העולם רואה את צילומי הנסיך שלהם - כולו, כולל האיברים שהוא מנסה להסתיר - אבל בשביל הבריטים הוא אפילו לא נרות חנוכה שמותר לראותם. יותר נכון: אסור להראות. על-פי איסור שיצא מבית המלוכה.

איך זה קשור לאולימיפיאדה? מצד אחד - שיא הקידמה, אירועים וטקסים שלא מן העולם הזה, פסגת הטכנולוגיה וכושר ההמצאה והתושייה של האדם. מצד שני - הממלכה מצווה על התקשורת לשתוק, והתקשורת מצייתת!!!

איך אפשר ליישב את הסתירה הזאת? ובכן, אי-אפשר. וטוב שכך. נפלא שכך. "אלה הבריטים", זה כל מה שאפשר וצריך לומר . זה אומר הכול. זה אומר שהם מלאים בסתירות ותופעות שאינן מובנות למי שחי בפלנטות שמעבר לתעלת לה-מאנש.

מצד אחד - הפרלמנט הראשון, הכי ותיק, אם הדמוקרטיות. מאידך - ממלכה. הכי איתנה שיש. מלכים עם מרכבות וסוסים, ארמונות, נסיכים ונסיכות. צד בצד הן חיות, דמוקרטיה מודרנית עם מלכות ארכאית. קידמה ואגדות, אלה בתוך אלה. וזה עובד. זה עובד מצוין!!! אז צריך לשנות משהו? כדי להפוך אותם כמו שאר העולם? כמונו??? אל נצור את המלכה, וגם את הנסיך הארי.

הארי העירום / צילום מסך
 הארי העירום / צילום מסך

השופט יורם דנציגר - לפינה!

בית המשפט העליון אסר היום (ה') על מערכת החינוך להפריד בבתי-הספר בין ילדים זרים ואחרים. יפה. קראתי חלק מפסק הדין ומצאתי בו את המשפט הבא, מפיו של השופט יורם דנציגר: "אני לא יודע מה היה קורה אם במדינה אחרת היו אומרים לקבוצה אתנית אחרת, לאו דווקא יהודים, שמסיבות כאלה ואחרות מוטב שהם ילמדו בבית-ספר נפרד".

זה משפט שמתאים למאמרים קלוקלים של עיתונאים בורים, בטח לא לשופט, בפסק דין של בית המשפט העליון!!! קודם כול, אדוני השופט, אם אתה "לא יודע מה היה קורה", למה אתה מדבר על דברים שאתה לא יודע? אם אינך יודע - תבדוק. ואם לא בא לך לבדוק, עזוב את זה. הרי הקורא את דבריך יבין, וזו הרי גם מטרתך, שלדעתך במדינה אחרת לא היו מאפשרים הפרדה כזו. כלומר, הקורא יקבל ממך, השופט, מידע שאתה אפילו לא יודע אם הוא נכון.

"במדינה אחרת" - מה זה אומר? הרי יש המון "מדינה אחרת". בכל מדינה אחרת? בחלקן? אם ירצה אדם לערער על הקביעה העקיפה - כיצד יעשה זאת כאשר אין לה ידיים ורגליים?

"מסיבות כאלה ואחרות" - שוב, מה זה צריך להיות? כאשר מדובר בבעיה כל-כך סבוכה, הסיבות הן הבסיס. גם הסיבות שבמקרה הנוכחי, וכמותן אלה הקיימות באותה "מדינה אחרת" עלומה. איך אפשר לערוך השוואה בין שני דברים ללא מסד הנתונים שלהם? הרי ההחלטה ניתנת על סמך נתונים, ואלה אינם זהים בכל המקרים?

אדוני הנשיא גרוניס, עונש מחנך לדנציגר: לכתוב 100 פעמים את המשפט הזה - בצורה נכונה (כולל תוצאות מחקרו ב"ארץ האחרת"), ולשלוח אליי לבדיקה. תודה.

מגיע לערוץ 10 לחיות?

ערוץ 10 מאיים שימות אם הממשלה לא תפרוש את חובותיו. שוב. גוסס בפעם ה-397. החבר'ה מפגינים. שוב. בפעם ה... אבל: הערוץ משלם 140 אלף שקל לחודש (!) לתוכנית אחת! רק לשני המנחים, לונדון וקירשנבאום! תמורת 5%-7% רייטינג! והחובות מצטברים כבר שנים!!! והעיתונאים המחזרים על פתחי הפוליטיקאים הופכים את עצמם לעושי דברם!!!

האם מגיע לערוץ כזה להמשיך לחיות? האם אנחנו זקוקים לו?

matigolan@globes.co.il