דלק נדל"ן בדרך לפירוק? הסדר החוב לא עבר בהצבעות

בעלי אג"ח מסדרות ה' וכ"ה הצביעו נגד ההסדר, בעוד בעלי אג"ח מסדרה ד' הצביעו בעד ■ באם לא יימסר לנושים הסדר חדש ומשופר - צפויה השופטת ורדה אלשיך למנות מפרק לדלק נדל"ן ב-2 בספטמבר

חברת דלק נדל"ן בדרך לפירוק? ל"גלובס" נודע הבוקר (ו') כי לא הושג הרוב הנדרש (75% בכל הצבעה) לתמיכה בהסדר החוב שהציעה החברה, בבעלותו של יצחק תשובה, לבעלי האג"ח - כאשר בעלי אג"ח מסדרות ה' וכ"ה, הצביעו נגד ההסדר, בעוד בעלי אג"ח סדרה ד' הצביעו בעדו.

נראה כי כעת, לאחר שההסדר נפל - יתכנסו בעלי האג"ח ביום שני הקרוב (ה-27 באוגוסט) לאסיפות נושים של שלושת סדרות האג"ח, כאשר באם לא יימסר לנושים הסדר חדש ומשופר, ב-2 בספטמר צפויה השוטפת ורדה אלשיך, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי, למנות מפרק לחברה.

למרות ההצבעה של מחזיקי אג"ח סדרה ד' בעד ההסדר, מחזיקי הסדרות הגדולות - סדרה ה' המחזיקה בכ-1.4 מיליארד שקל מחובות החברה, וסדרה כ"ה המחזיקה בכ-600 מיליון שקל מחובות החברה, הצביעו נגד.

לפי הערכות, 100% מנושי סדרה ד' הצביעו בעד ההסדר, בסדרה ה' התחלקו הקולות 50-50, בעוד בסדרה כ"ה - שהתנגדה להסדר לאורך הדרך - הצביעו "רק" 55% מבעלי האג,ח נגד ההסדר.

ההצבעה על הסדר החוב המשופר של דלק נדל"ן החל בשבוע שעבר, לאחר שבעל השליטה תשובה הסכים לוותר על סעיף "כיסא המפלט" במסגרת ההסדר, והתחייב להזרים לחברה 250 מיליון שקל במשך חמש השנים הקרובות, גם אם החברה תיכנס להליך של חדלות פירעון.

המו"מ של דלק נדל"ן עם מחזיקי האג"ח שלה (חוב בהיקף של 2.1 מיליארד שקל) החל לפני שנה. לאחר אינספור עליות ומורדות, נראה כי בחרו בעלי האג"ח לוותר על הסדר החוב שהציע להם תשובה, אשר כלל תספורת של לפחות 60% (וגבוה מכך, עבור הסדרות הגדולות יותר), וכעת סביר מאד שהחברה תלך לפירוק - מה שישאיר את מחזיקי האג"ח עם אחוזים בודדים מהחוב.

במהלך הדיונים על הסדר החוב, ייצג את החברה המנכ"ל ערן מיטל; את תשובה ייצג יד ימינו עידן וולס; ומחזיקי האג"ח מיוצגים על ידי משרד עוה"ד קליר-בנימיני.

נציגות אג"ח כ"ה, בראשות עו"ד גיא גיסין ואדוארד קלר, מסרה בתגובה לכישלון ההסדר כי "השוק אמר את דברו".

אוהד אלוני, ממובילי התארגנות מחזיקי האג"ח הפרטיים בייצוגו של עו"ד יהודה רסלר ועו"ד אסף ברם, אמר: "נפילת ההסדר הייתה בלתי נמנעת והתוצאות מדברות בעד עצמן - מדובר בקריאה בקול רם וברור. יצחק תשובה לא באמת הותיר בפנינו ברירה, שכן כל ההצעות גם המתוקנות היו ונותרו גרועות מחלופת הפירוק. אנו מברכים על כך כי מרבית הגופים המוסדיים גילו את האחריות המתבקשת כמייצגים של ציבור חוסכים. יש לנו תוכנית סדורה ליום שאחרי בין אם החברה תלך לפירוק ובין אם יתקיים מו"מ".