6 הצעדים האלה יוכלו להציל את אירופה ממשבר החובות

מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, מונה בטור מיוחד ל-CNBC את ששת הצעדים שיבטיחו, לדבריו, את ריסון המשבר והצלתה של אירופה

משבר החוב באירופה מאיים להחריף, בעוד ממשלת ספרד עלולה לבקש חילוץ מלא מהמוסדות הפיננסיים הבינלאומיים. מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל משותף בקרן האג"ח פימקו, סבור כי במצב הנוכחי אל לאירופה להסתפק בציפייה לרכישות אג"ח מצד הבנק המרכזי האירופי - ועליה לנקוט מספר צעדים לריסון המשבר.

במאמר מיוחד ל-CNBC, מונה אל-אריאן שישה צעדים בהם יש לנקוט, כדי לטפל במשבר החובות אשר ניצת באירופה לפני כשנתיים וחצי. "ראשית, על איטליה וספרד להטמיע רפורמות תקציביות, ולהציג איזון ראוי בין מדיניות צנע ולצעדים מעודדי תחרות, צמיחה ותעסוקה", כתב אל-אריאן.

"שנית, על הצעדים הללו להיות מפוקחים באופן הדוק יותר מצד הבנק האירופי ושאר מוסדות האיחוד. שלישית, כדי להזרים השקעות הון חיצוניות אשר חיוניות לכלכלה, על ה-ECB וממשלות אירופה להקטין את יחס שיעבוד החוב של בעלי האג"ח הפרטיים, למול המוסדיים", המשיך.

"צעד רביעי, על הפוליטיקאים בכל ממשלות אירופה לעשות עבודה הרבה יותר טובה, בהעברת המסרים והצעדים החדשים לציבור, תוך הצהרה על ההכרח שבהם ועל יעילותם", אמר. חמישית, ציין אל-אריאן כי "הגיע הזמן לנקוט בגישה החלטית ואמיצה יותר לגבי חברותה של יוון בגוש האירו, אשר כרגע נותרת בעינה רק כדי לשמור למראית העין על יציבות גוש האירו".

וצעד שישי והאחרון, לדברי אל-אריאן - הוא "תמיכה באופן חוקתי של איחוד מוסדי הדוק יותר באיחוד האירופי, כולל התקדמות מיידית לעבר אינטגרציה פיסקאלית ואיחוד בנקאי בגוש".