בנק לאומי מזהיר: "חובות אי.די.בי בלתי ניתנים למיחזור"

כלכלני לאומי מסכמים ההתפתחויות בחברות האחזקה השבוע ■ על ביטול רכישת פרטנר על ידי האצ'יסון: "ייתכן ותנסה להשתלט עליה בדרך זולה יותר" ■ על IDB: "תמשיך למכור פעילויות" ■ דנקנר לא רוצה להגיע להסדר - האם יצליח?

התפתחויות משמעותיות היו השבוע בשוק ההון בגזרת חברות האחזקה - עתיד חברת סקיילקס לא נראה אופטימי, בעוד גם חובותיה של קבוצת אי.די.בי נראים בלתי ניתנים למיחזור. כך מעריכים היום (ו') כלכלני בנק לאומי, בסקירה השבועית שפרסמו.

בסקירה מתייחסים כלכלני הבנק להודעת חברת האצ'יסון הסינית לאילן בן דב וסקיילקס, כי העסקה לרכישת פרטנר מידי החברה - בהיקף של 125 מיליון דולר - בוטלה, לאור תוצאותיה הכספיות של פרטנר לרבעון השני, וכן "מצג שגוי" שהועבר להאצ'יסון בזמן החתימה על העסקה.

"על פי המסתמן כעת, ידרשו בעלי החוב של סקיילקס, בהובלת המוסדיים, את השליטה בחברת הסלולאר", מעריכים כלכלני לאומי. "על אף האמור, לא מן הנמנע כי המו"מ עדיין לא תם וייתכן כי האצ'יסון תנסה להשיג את השליטה בחברה בדרכים אחרות וזולות יותר".

בכל מקרה, מסכמים בלאומי כי "בכל אחד מן התרחישים האמורים עתיד חברת סקיילקס וחברת האם שלה, סאני, לא נראה אופטימי ואלו עומדות בפני תקופה מאתגרת במיוחד".

גם באשר לקונצרן אי.די.בי של נוחי דנקנר, בלאומי לא אופטימיים, ומגיבים לאפשרות כי רואי החשבון של הקבוצה יצמידו לה הערת "עסק חי" בדוחותיה לרבעון השני.

"לאור התשואות הגבוהות בהן נסחרות איגרות החוב של הקבוצה והחולשה הגורפת בעסקיה השונים נראה כי אין בידה את היכולת למחזר חובות", מעריכים בלאומי. "בשל כך, צפויות IDB וחברות בנות שלה להמשיך במכירת פעילויות ריאליות של החברה".