מאקרו ארה"ב: זינוק של 4.2% בהזמנות למוצרים בני קיימא

הנתון הציג עלייה של 4.2% לעומת צפי לעלייה של כ-2.6% בחודש יולי ■ הנתון של חודש יוני עודכן לעלייה של 1.6% לעומת עלייה של 1.3% בעדכון הקודם

בזירת המאקרו בארה"ב היום התפרסם נתון ההזמנות למוצרים בני-קיימא בשעה 15:30 (שעוננו). הנתון הציג עלייה של 4.2% לעומת צפי לעלייה של כ-2.6% בחודש יולי. הנתון של חודש יוני עודכן לעלייה של 1.6% לעומת עלייה של 1.3% בעדכון הקודם.

הנתון הושפע, עם זאת, מזינוק של 54% בהזמנות למטוסים מסחריים. נתון הליבה, שאינו כולל ציוד תחבורה כמו מטוסים, אוניות וכלי רכב, רשם ירידה של 3.4%.

מוקדם יותר היום דווח כי כלכלת בריטניה התכווצה פחות מהצפוי ברבעון השני של השנה, בכ-0.5% "בלבד", לעומת ציפיות האנליסטים כי הצמיחה תציג אומדן שלילי של 0.7%. מדובר ברבעון השלישי ברציפות של צמיחה שלילית בבריטניה, אשר נלחצה כלפי מטה לאור ירידות משמעותיות בייצוא והתפוקות התעשייתיות.

אולם, למרות הנתון המעודד (יחסית), נמשך הלחץ על שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן לנקוט בצעדים לעידוד הצמיחה ולהגדיל את תוכנית התמריצים של הבנק המרכזי - אשר - אשר רכש אג"ח בכ-275 מיליארד ליט"ש.

ההוצאה הפרטית נפלה בכ-0.4% ברבעון, בעוד היצוא ירד בכ-1.7% והיבוא המקומי עלה בכ-1.4%. המאזן המסחרי "חתך" למעשה כ-1% מהתמ"ג, השיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון השני של 1998.