מיטב: להגביר החשיפה לאג"ח קונצרניות בדירוגים נמוכים

בבית ההשקעות מעריכים: "בתקופה זו יש להגביר את החשיפה דווקא לאפיק הקונצרני ולרמות הדירוגים אשר מעניקות את היחס סיכוי לסיכון הטובים ביותר"

"בתקופה זו יש להגביר את החשיפה דווקא לאפיק הקונצרני ולרמות הדירוגים אשר מעניקות את היחס סיכוי לסיכון הטובים ביותר", כך מעריכים היום (א') כלכלני בית ההשקעות מיטב, בסקירת המאקרו השבועית שלהם.

להערכת מיטב, "ניתן למצוא יחס זה בקרב איגרות החוב הקונצרניות האמריקאיות, ובמיוחד בקרב רמת הדירוגים הנמוכים, ה-'BBB' ואף ה-High Yield. לדוגמא, עקום ה-'BBB', בטווח של 10 שנים מעניק תוספת תשואה של 210 נקודות בסיס, מעבר לאיגרת הממשלתית האמריקאית לטווח זהה. רמה נמוכה יותר כגון ה-'BB' נסחרת תשואה לפדיון של 5.2%, שהיא גבוהה ב-350 נקודות בסיס מעבר לממשלתית ל-10 שנים".

"הואיל ומצבו של הקונצרני האמריקאי הוא סביר למדי, גם בקרב החברות החלשות, כאשר מתחשבים בהתפתחויות בעולם, לכן כאשר לוקחים בחשבון את פוטנציאל הסיכון הקיים באיגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב, הסקטור הקונצרני הוא אטרקטיבי למדי ובמיוחד בסביבות הדירוגים הבינוניים, ה-'BBB'", כותבים במיטב.

"ירידת הריביות הרשמיות לרמות אפסיות, רצון המשקיעים לנוע לכיוון נכסים בטוחים, הירידה בסביבה האינפלציונית וההאטה הכלכלית הביאו את המשקיעים לרכוש את איגרות החוב של הגושים החזקים תוך שהם מביאים אותן להיסחר בתשואות לפדיון אשר אפילו בחלק מהמקרים לא ישלמו את האינפלציה הצפויה", מסכמים בבית ההשקעות.

"אמנם, לא נראית באופק שום העלאת ריבית בשלושת הגושים הללו, עם זאת, על רקע האמרת מחירי הנפט לאחרונה וגם הסחורות החקלאיות, האינפלציה במחצית השנייה של השנה, בגושים אלו, צפויה להיות גבוהה מאשר הייתה במחצית הראשונה. כלומר, הבעיה למחזיקי איגרות חוב היקרות".