אלי סהר: יורם ארבל הוביל לפיטוריי מערוץ 1 כאקט נקמה

פרשן הכדורסל דורש פיצויים עבור 16 שנות עבודה ברוממה ■ טוען: ארבל הוביל את מהלך הפיטורים שלי, במסגרת נקמה על טור שנכתב נגדו ב"ישראל היום"

פרשן הכדורסל והעיתונאי אלי סהר פנה למנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, במכתב לדרישת תשלום פיצויים בגין 16 שנות עבודה, אחרי שלטענתו פוטר בקיץ האחרון מתפקידו כפרשן הכדורסל של ערוץ 1. בנוסף, טוען סהר כי מי שהוביל לפיטוריו היה השדר הוותיק יורם ארבל.

סהר החל לפרשן בערוץ 1 בספטמבר 1996. במאי האחרון הוא פנה למנהל מחלקת הספורט החדש, מאיר בר, כדי לברר לגבי העסקתו כפרשן במסגרת טורניר הכדורסל האולימפי במשחקי לונדון.

לטענת סהר, מאוחר יותר הוא גילה במסיבת עיתונאים שקיים הערוץ הראשון לפני המשחקים האולימפיים, כי הוחלט ש"מעכשיו לא יועסקו עיתונאים כפרשנים, אלא אך ורק שחקנים ומאמני עבר".

סהר, בוגר קורס מאמני כדורסל, דרש הבהרות ממנהל מחלקת הספורט, אבל ללא הועיל. מאוחר יותר, טוען סהר, גילה להפתעתו כי האיסור חל רק עליו - לגמר הטורניר האולימפי בין רוג'ר פדרר לאנדי מארי זומן כתב "מעריב", אלמוג שריד, כפרשן למשחק.

סהר אף טוען כי לתדהמתו, רק אחרי שצביקה שרף מונה לתפקיד הפרשן במקומו, גילה מי הוא זה שגרם למהלך שהוביל לפיטוריו מתפקיד הפרשן: השדר הוותיק יורם ארבל.

"ניסיתי להתחקות ולהבין מה בעצם גרם לכם לפטר אותי ואפילו ללא הודעה מוקדמת?", כותב סהר למנכ"ל רשות השידור. "פניתי אל אחד ממכריי שיברר אם יש מי אשר עומד מאחורי המהלך. לתדהמתי, יורם ארבל, השדר שהחזרתם לערוץ, אישר לו בפניו: 'זו הנקמה שלי באלי סהר. לפני 4 שנים, כשערך את מדור הספורט ב'ישראל היום', סגנו כתב עליי ביקורת. עבורי זה היה זובור'".

יש לציין כי לאחרונה סהר אף הוזז על-ידי ערוץ הספורט מתפקידו כפאנליסט בתוכנית "יציע העיתונות" עם הצטרפותו של איל ברקוביץ'. ל"גלובס" נודע כי לסהר נאמר על-ידי קברניטי הערוץ כי הוא "ישמש כ'שחקן מחליף' במקרה שאחד הפאנליסטים הקבועים לא יוכל להופיע".

יורם ארבל מסר בתגובה כי "לא היו דברים מעולם". מדוברות רשות השידור נמסר: "עד לרגע זה לא הגיע מכתב שכזה".