שת"פ עם בזק שווה לפרטנר יותר

פרטנר מבינה ששת"פ כזה עדיף מהגשת תלונות הדדיות למשרד התקשורת

ככל שעובר הזמן, ההבדלים בין פרטנר וסלקום ובין חברות התשתית, בזק והוט, על הסדרת השוק הסיטונאי מתחדדים. נכון לעכשיו, למשרד התקשורת אין שליטה על התהליכים והוא בגדר צופה מן הצד, מביט על השחקנים מבלי שיוכל לתרום תרומה ממשית להסדרת השוק. כך גם לגבי חברת הייעוץ פרונטיר, שנשכרה לפני שנה וחצי (ובאיחור של שמונה חודשים), ועדיין לא סיפקה ממצא רלוונטי אחד לקידום השוק הסיטונאי. כלום. הבטיחו לנו שתגיש המלצות בפברואר ועד עכשיו אנחנו מחכים לסימן.

הסיפור העיקרי, כאמור, הוא ההבדלים בגישות בין הצדדים. בין פרטנר לבזק מתחילה סוג של ידידות מופלאה. חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, מעדיף לעבוד עם בזק בשיתוף פעולה במקום להתעמת עמה. רומנו מבין, שהערך המוסף משת"פ כזה יהיה שווה לו יותר מהגשת תלונות הדדיות למשרד התקשורת. רומנו מאמין שחלה עליו החובה לייצר תפנית משמעותית בפרטנר, ולכן הוא גם רוצה להגיע כמה שיותר מהר למצב שבו הוא יוכל לספק בצורה עצמאית שירותים בעולם הקווי.

בזק, מזהה אמנם את הצרכים השונים של פרטנר וסלקום ומפרידה ביניהם, אבל היא גם יודעת שהרווחיות שלה לא תישאר לאורך זמן באותה הרמה, ולכן היא זקוקה במהירות להקלות רגולטוריות בדמות ביטול הפיקוח על המחירים וביטול ההפרדה המבנית. לכן, נכון יותר וקל יותר מבחינתה להגיע להסכמות עם פרטנר מאשר עם סלקום.

הבדלי הגישות יוצרים מתיחות בין פרטנר לסלקום. אם פרטנר תסגור בסופו של דבר עם בזק, האחרונה תקבל את ההקלות הרגולטוריות המיוחלות וסלקום תישאר בלי הסכם. למרות זאת ובניגוד לפרטנר, סלקום רוצה לממש את הנכס החשוב ביותר שלה - תשתית הסיבים המפותחת.

החברה מאמינה שהיא יכולה להגיע קרוב יותר לארונות התקשורת של בזק ולכן אסור שההזדמנות הזו תתמצה בשירות אחד בלבד, משום שבעתיד היא רוצה שהשירות שלה יתבסס כמה שפחות על בזק ויותר על תשתיותיה שלה. האם זה ריאלי? ייתכן שכן, אבל זה גם תלוי בהתפתחות העתידית הרגולטורית ועד כמה מצבה בשוק הסלולר ישפיע על יכולת ההשקעה שלה בשוק הקווי.

מנגד, יש גם את הסיפור של הוט שהוא לחלוטין לא ברור. החברה עושה הכול על מנת לדחות את פרטנר וסלקום, ובפועל לא רוצה להגיע עמן להבנות על השוק הסיטונאי. למה משרד התקשורת שותק ונותן לזה יד? יש דברים שקצת קשה להסביר מעל דפי העיתון.