"בלי אמונה בהנהגה, העורף לא יעמוד במלחמה עם איראן"

אלון בן-דוד בראיון מיוחד לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV: "הפסקתי לספור כמה קיצוצי שכר היו בערוץ 10"

"כל המחקרים בעולם על עמידה של עורף במלחמה מראים שכדי לעמוד בהתמודדות צריך להקיים שני דברים: צריך להאמין בהנהגה ואחדות במטרה, כלומר ההבנה שאין ברירה אלא לעמוד במבחן הזה. אני לא בטוח שהגענו לשם. אם לא נהיה כולנו משוכנעים, ואנחנו לא משוכנעים היום, לא נוכל לעמוד בזה" - כך אומר הפרשן הצבאי של ערוץ 10, אלון בן-דוד, בראיון לתוכנית "קלוז-אפ" של גלובס TV.

לדברי בן-דוד, התשובה לשאלה האם תהיה תקיפה או לא "מצויה בין אוזניו" של ראש הממשלה: "כולם מנסים לפרש ולקרוא אותו. הוא נראה נורא נחוש, בין הנחישות להחלטה בפועל יש שורה של מכשולים לא פשוטים". ועם זאת, אומר הפרשן הצבאי הבכיר, "לא יהיה הבדל משמעותי אם ישראל תפעל בסתיו 2012 או באביב 2013".

בראיון מיוחד לתוכנית, מתייחס בן-דוד למצבו הקשה של ערוץ 10 ואומר כי "אם לא תהיה החלטה פוליטית, אנחנו ניסגר בעוד ימים ספורים".

בן-דוד מוצא את המדינה והמערכת הרגולטורית אשמות בסגירתה המתקרבת של הערוץ. לדבריו, "הן מתעלמות ממה שקורה סביב".

באשר לשאלה הם זה עניין אישי של ראש הממשלה נתניהו נגד הערוץ, אמר בן-דוד: "אני לא בטוח שהנושא מונח על שולחנו. אפשר לפתור את זה. אני מקווה שהוא יעשה את ההחלטה הנכונה. הוא לא ירצה להיות חתום על חיתוך בחצי של שוק הטלוויזיה והשארה של החברה הישראלית עם מונופול בחדשות... אני רואה את כל חבריי בערוץ, אנשי המקצוע, לאן הם ילכו, הצלמים עורכי הווידאו, מי יעסיק אותם? הם יצטרכו למצוא מקצוע אחר".

באשר לעלות שכר הטאלנטים אמר: "הפסקתי לספור כמה קיצוצים עברנו מאז הערוץ עלה. זה היה קיצוץ על קיצוץ, בתקופה האחרונה לפחות 3-4 סבבים".

צפו בראיון המלא בווידיאו המצורף