IBI: "קנו מניות סלקום - השוק מתמחר את מלוא הפגיעה"

אורי ליכט מעלה המלצה לסלקום ל"קנייה" מ"נייטרלי", ומצמיד לה מחיר יעד של 36 שקל - גבוה ב-32% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום

כשבועיים אחרי שהעלה המלצה לפרטנר, אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI, מעלה את ההמלצה למניית סלקום ל"קנייה" מ"נייטרלי", ומצמיד לה מחיר יעד של 36 שקל - גבוה ב-32% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום.

בסקירה עדכנית שפירסם היום, תחת הכותרת "קצת נחת", ליכט מציין לטובה את הירידה המינורית במכירות של סלקום כפי שפירסמה בדוחות הכספיים לרבעון השני, את השמירה שלה על ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי סלולר) יציב; את האובדן של "רק" 29 אלף מנויים שהוביל לשחיקה קלה בלבד מההכנסות משירותים סלולריים; את תהליכי ההתייעלות ואת שיעורי הרווחיות והתזרים.

עם זאת, ליכט מציין כי "אין ספק שהרבעונים הקרובים יהיו קשים יותר לענף הסלולר, השחיקה הפרמטרים התפעוליים תימשך, ההכנסות ייפגעו והרווח הנקי ייצנח". לדברי ליכט, השוק מתמחר כיום את הפגיעה כמעט במלואה, ומתעלם מתסריטים יותר פסימיים שבתנאי השוק הנוכחיים הם בהחלט ריאליים.

ב-IBI מבקשים להדגיש, כי לפני שחוגגים את ההתמתנות בשחיקה בהכנסות משירותם, יש לציין כי המתחרים החדשים של סלקום נכנסו לשוק רק ב-14 במאי, ופעולות מנע שעשתה סלקום (מבצעים ושדרוגים) הצליחו להביא רק לדחייה של רבעון אחד בפגיעה. ליכט מעריך גם כי סלקום תרשום ברבעון השלישי אובדן מנויים משמעותי יותר ושחיקה של 3-4 שקלים ב-ARPU.

"ברור לכל שהדוחות האחרונים של סלקום אינם משקפים עד תום את התחרות שבפתח, אך הם כן נתנו כיוון על יכולת התייעלות של החברה", כותב ליכט לסיכום.