מסתמן: ערוץ 10 יודיע מחר על פיטורי 150 עובדים

זאת בעקבות הודעת שר האוצר כי יפעל לדחות את חילוט הערבויות בחודשיים בלבד ■ בערוץ 10 קיבלו באכזבה את הודעת האוצר לתקשורת רבע שעה לאחר שהחלה הפגישה ■ עיני, שנכח בפגישה, זעם על תזמון ההודעה ונזף בשטייניץ

גורמים בערוץ 10 מעריכים כי בעקבות ההחלטה של שר האוצר יובל שטייניץ לדחות בלבד את חילוט הערבויות בחודשיים, אין לדירקטוריון הערוץ ברירה אלא להחליט מחר (ג') מחדש על פיטוריהם של 150 איש מעובדי הערוץ. ככל הנראה, הפעם הדירקטוריון לא ייענה לפניית יו"ר ההסתדרות עופר עיני להשהות את הפיטורים.

כזכור, לפני כשבוע החליט דירקטוריון ערוץ 10 על פיטוריהם של 150 עובדים בעקבות החלטה הרשות השניה לחלט את ערבויות הערוץ בגובה 142.7 מיליון שקל, בגין אי-תשלום חובות הערוץ בסך 45 מיליון שקל. עקב פניית יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הסכים הדירקטוריון להשהות את הפיטורים.

ואולם, נראה כי דירקטוריון הערוץ, שיתכנס מחר ב-14:00 בצהריים במטה הערוץ בגבעתיים, יקבל הפעם החלטה סופית לפטר את העובדים. זאת עקב דבריו של שר האוצר היום (ב') בפגישה עמו, לפיהם חילוט הערבויות יידחה בחודשיים, שבמהלכם ייבדקו אפשרויות לפתרון של סוגיית החוב.

עיני זעם על שטייניץ

בערוץ 10 ובהסתדרות הביעו היום אכזבה וכעס עקב ההודעה לתקשורת, שהוציא משרד אוצר, כרבע שעה לאחר שהתחילה הישיבה ובעודה מתכנסת.

ל"גלובס" נודע כי עופר עיני זעם לאחר שדובר ההסתדרות עדכן אותו על הודעת האוצר שפורסמה בעודו יושב מול השר שטייניץ, כאשר לצידו מנכ"ל הערוץ יואב הלדמן, היועצת המשפטית של הערוץ דבורה קמחי וכן לאו מלמוד, נציגו של בעל השליטה בערוץ יוסי מימן, ונציגיו של רון לאודר - מיכל גרייבסקי ואבי בלשניקוב, שמשמש סגן יו"ר הדירקטוריון.

"אתם לא תעשו לי דבר כזה", התרעם עיני על שר האוצר, "להוציא הודעה בזמן שאני עדיין יושב בחדר - זה לא לעניין. ככה לא מתנהלים".

בכירים בערוץ 10 אמרו זמן קצר לאחר הפגישה כי הודעת שר האוצר היתה צפוי ועצובה כאחד, וכי שטייניץ ממשיך "באסטרטגיית הדחיינות והמריחה אותה נקט ב-8 החודשים האחרונים".

באוצר, לעומת זאת, מבקשים להסביר כי ההחלטה אינה נמצאת באופן בלעדי בידיים של שר האוצר, וכי יש כאן סוגיות משפטיות מורכבות המצריכות את התייחסות משרד המשפטים, משרד התקשרות והרשות השנייה.

עוד מסבירים באוצר כי החלטה לפרוס את החובות ולדחות אותם צריכה גם לעמוד במבחן בג"ץ. "מה אמורים להבין מפעלים פרטיים אחרים?", תהו באוצר.

העובדים: לא נשלים עם טקטיקת המריחה של שטייניץ

ועד העובדים בערוץ 10 שלח לפני זמן קצר מכתב לעובדים ובו עדכן על הישיבה שהתקיימה היום במשרד האוצר. "קשה להגיד שהופתענו הערב מתוצאות הפגישה העקרה בין נציגי ערוץ 10 לשר האוצר שטייניץ", נכתב. "כדרכו ב-8 החודשים האחרונים, ממשיך השר בסחבת מכוונת שמטרתה לדחות ללא סוף את ההידיינות על עתיד הערוץ ועל גורלנו כעובדיו. הצעתו חסרת התועלת של שטייניץ לדחות את מועד ההכרעה ב-60 יום לצורך 'בדיקה' שיכולה להתבצע גם בתוך 60 שעות, נועדה להערכתנו לחבל במומנטום הציבורי הברור שצברנו בימים האחרונים ולהשכיח מסדר היום את כוונתו לסגור את הערוץ".

"אין שום סיבה שמי מאיתנו יחגוג את ראש השנה מבלי לדעת אם אחריו מחכה לו מקום עבודה", כתבו חברי הוועד לעובדים. "טקטיקת המריחה והסחבת שנוקט שר האוצר אמנם מתסכלת והרסנית, אך אין בכוונתנו להשלים איתה... אנחנו נערכים גם לאפשרות שהדירקטוריון יאבד את סבלנותו ומודיעים כי בכל מקרה, לא נסכים לפיטורי עובדים".

בתוך כך, ועד עובדי הערוץ יחד עם ארגון העיתונאים ייפגשו מחר ב-9 בבוקר עם עופר עיני כדי לדון בצעדים שינקטו בימים הקרובים.