הסיפור המקומם על "חוויית הצפייה" ביס פלאנט החדש

רכשו כרטיסים לסרט בשישי, המתינו 40 דקות מול מסך ריק, עוד 30 דקות בקופה בציפיית שווא להחזר - וחזרו הביתה עם הוראה להתקשר ביום ראשון ■ החברה בתגובה: "באולם התגלתה תקלה טכנית סמוך למועד הקרנת הסרט"

קומפלקס בתי הקולנוע יס פלאנט נפתח רק בתחילת החודש במערב ראשון לציון, אבל המבקרים שלו בליל שישי ה-17 בחודש לא ציפו שהם עדיין יקבלו חוויה של אולם סרטים בהרצה, רק בתשלום כספי מלא.

החייל לוי החליט לצאת בסוף השבוע עם חברים בשביל לראות את סרט הקומדיה "טד". הבחירה בקומפלקס החדש הייתה מתבקשת, במיוחד שמדובר במקום שמציג את עצמו כשיא הטכנולוגיה בעולם הקרנות הסרטים בארץ. לוי ביקש לצפות בסרט בהקרנת חצות, אולם כעבור כ-40 דקות הוא ועוד כ-300 צופים נוספים גילו שהם עדיין צופים במסך ריק, במחיר של 37 שקל לכרטיס. תענוג לא זול, שאפשר לקבל אותו בחינם בבית, אפילו עם כורסה יותר נוחה מזו של בית הקולנוע החדיש.

להפתעת לוי וחבריו, במקום ליהנות מכישרון המשחק של מארק וולברג (השחקן הראשי בסרט), הם קיבלו הופעה כישרונית של אחד ממנהלי הקולנוע, שבישר להם שהסרט לא יוקרן. לכן, במקום לשבת במשך כשעתיים באולם ממוזג ולצפות בדובי מדבר, לוי היה צריך לבחור בין שתי אופציות "משמחות": לצפות בסרט אחר או לקבל את הכסף בחזרה, אבל ללא שום פיצוי על עוגמת הנפש או בזבוז הזמן הארוך בליל שישי על הליכה לסרט שלא הוקרן.

למרות שביס פלאנט לא הודיעו על שום פיצוי, הם החליטו להשאיר את הצופים ב"סרט" משלהם. לכן הם לא קיצרו תהליכים לצופים המסכנים ושלחו אותם לקבל החזר בקופת בית הקולנוע. כך "בילו" הצופים כחצי שעה נוספת בעמידה בתור; אך זה לא הסוף, כיוון שהצופים גילו שהעמידה בתור הייתה לחינם. מדוע? לדברי לוי, הקופאי בישר שהחזר כספי הוא לא יקבל במקום, אלא יצטרך להתקשר בעצמו בתום סוף השבוע לתיאום ההחזר עבור כרטיסים שרכש לסרט שלא הוקרן.

ראוי לציין שלוי לא שילם עבור הכרטיסים בכרטיס אשראי או במזומן, אלא בעסקת קרדיט, לכן ביס פלאנט לא יכלו לטפל לו בנושא התשלום. מצד שני, יס פלאנט יודעים לקחת באופן קבוע עמלה על רכישת כרטיס באינטרנט, אבל לא משלמים עמלה ללקוחות ש"סתם" עומדים בתור.

ומה עם פיצוי? ביס פלאנט לא הציעו פיצוי באופן יזום ורק לקוחות שהתקשרו לאחר מכן לשירות הלקוחות קיבלו כרטיס זוגי לסרט. אנחנו שואלים במקרה הזה, מדוע החברה החליטה לעבוד בשיטה הזו ולא להציע לכל הצופים פיצוי?

תגובת רשת רב חן ויס פלאנט: "באולם בו הוקרנה ההצגה האמורה התגלתה תקלה טכנית סמוך למועד הקרנת הסרט. צוות הקולנוע ניסה במשך חצי שעה לתקן את התקלה ולאחר שלא הצליח הוצע ללקוחות להיכנס לסרט אחר או לקבל זיכוי כספי. לא ניתן היה לזכות את הלקוח במקום בשל אמצעי התשלום שבו שילם, ולכן הלקוח הופנה להמשך טיפול מול מחלקת שירות לקוחות. הלקוח זוכה ופוצה על ידי שירות הלקוחות של החברה".