קשטן תובע מהפועל ת"א 637 אלף ש' בגין אי תשלום מענקים

המאמן שעבד במועדון בתקופת טביב, טוען כי לא שולמו לו בונוסים; העו"ד של טביב: "בהסכם נקבע כי הוא זכאי למשכורת במקרה של פיטורים, לא למענקים"

מאמן בני יהודה, דרור קשטן, הגיש תביעה למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל נגד הפועל ת"א, ובה הוא דורש 636,914 שקל, בגין אי תשלום כספים שמגיעים לו לטענתו עבור מענקים מצטברים של זכייה בגביע המדינה בעונה הקודמת, מענק עלייה לגמר הגביע, הבטחת המקום במוקדמות הליגה האירופית, וכן בגין פגיעה במוניטין ובשמו הטוב.

יש לציין כי קשטן, שאימן את הפועל בין יוני 2011 לינואר 2012, פוטר על-ידי הבעלים דאז, אלי טביב, עוד בטרם נכנסה הקבוצה למאבקים בגביע המדינה, והוא מבסס את תביעתו על סעיף 3.7 בחוזהו עם המועדון, ולפיו "המאמן יזכה לתשלום משכורתו וזאת עד לתום החוזה בין הצדדים, אף אם יפוטר על-ידי הקבוצה וזאת טרם הסתיים החוזה".

‏בכתב התביעה שהגיע לידי "גלובס" מפורט שכרו של המאמן הוותיק: 102,742 אלף שקל בחודש ברוטו, מענק אליפות בסך 318,184 שקל, מענק גביע מצטבר 509,095 שקל, מענק עליה לשלב הבתים של הליגה האירופית 190,910 שקל, ומענק על צבירת כל נקודה בבית האירופי 31,820 שקל. כמו כן, קיימים בחוזה מענקים על העפלה לכל שלב נוסף באירופה, עד כדי מענק עבור זכייה בליגה האירופית בסך של 636,365 שקל. בנוסף, קיבל קשטן רכב מדגם ביואיק לה קרוס. אגב, את כתב התביעה הגיש קשטן באמצעות בנו, עו"ד תומר קשטן המשמש גם כמאמן הפועל רעננה מהליגה הלאומית.

‏מאחר ומדובר בתביעה על חוזים מעידן טביב, הרי שבמקרה שקשטן יזכה בבוררות, הפועל ת"א אמנם תאלץ לשלם לו את הכסף - אך מתוקף ההסכם בין חיים רמון לטביב, יקוזז הסכום מהתשלומים שרמון עתיד להעביר לטביב עבור רכישת המועדון.

בא-כוחו של אלי טביב, עו"ד נועם פורר: "הפועל דוחה את הטענות ומבקשת להבהיר, כי קשטן פוטר נוכח המשבר המקצועי והחברתי אליו נקלע המועדון תחת הנהגתו בינואר 2012. הפועל מבקשת להבהיר גם, כי הסכם ההעסקה של קשטן בנוי ממשכורת חודשית וממענקים וכי נקבע במפורש, כי במקרה של פיטורים במהלך העונה הוא יהיה זכאי לתשלום משכורתו, להבדיל מהמענקים".