עדר טוקבקיסטים

ועידה יוקרתית אירגן ועד מחוז תל-אביב של לשכת עורכי הדין לציבור עורכי הדין. דיונים, קוקטיילים, פטיפורים, הזדמנות להתחכך זה בזה משל מדובר באנשי החברה הגבוהה. אבל רוב ציבור עורכי הדין שהגיעו היום ל"ועידת המשפט" החגיגית בתל-אביב, התנהג כמו אספסוף קולני ונמוך-מצח.

הצרחות שנשמעו מכיוון קהל עורכי הדין לעבר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, וסתימת הפיות שנכפתה עליו, היו שיא בהתלהמות שלהן כלפי רשויות אכיפת החוק, שכל רצונן היה לספר לציבור מה באמת נפסק במשפטו של רה"מ והשר לשעבר, אהוד אולמרט, בניגוד לכל הספינים. כאן התברר כי עורכי דין יכולים ללבוש מחלצות, חליפות מפוארות ועניבות תואמות, אבל נראה שחלקם רחוקים מלהיות בני תרבות.

קטע את הנאום

קשה היה לעקוב אחר הצביעות שנשפכה באולם ברגע שמזוז החל לומר את דבריו: סנגוריו של אולמרט, נבות תל-צור ונוית נגב התמלאו לפתע צייקנות נוכח רצונו של מזוז לנתח בפומבי את הכרעת השופטים, והעדיפו שלא ידבר בנימוק שמדובר ב"תיק תלוי ועומד", כאילו הם עצמם לא דיברו בשידור חי לאומה, ישירות מבית המשפט דקות אחדות לאחר הכרעת הדין.

חלק מהקהל, שרובו התנהג כמו עדר טוקבקיסטים דורסני, מיהר להצטרף לסותמי הפיות ולא איפשר למזוז להשלים את הנאום שהכין. בשלב מסוים, לאחר שמזוז קטע את נאומו ועזב את האולם, הצליחו מארגני הכנס לשכנעו לשוב לאולם - אך לא אפשרו לו להשלים את הדברים, אלא רק להשיב לשאלות שאינן קשורות לאולמרט.

והשיא - עיתונאי שהודה שהוא משולל השכלה משפטית, ושכלי התקשורת שבו הוא עובד נוהג לתמוך באולמרט בקביעות, התעמת עם מזוז מעל הבמה, על ההצדקה בהגשת כתב האישום נגד אולמרט. את תובנותיו של מזוז, החנון הירושלמי העדין, נצטרך לשמוע בהזדמנות אחרת, בפורום הראוי לו.