כחלון ל"גלובס": לא ניתן למיזם של חברת החשמל להיכשל

שר התקשורת אמר כי מדובר בפרויקט לאומי שחשיבותו למשק אדירה והמדינה מחויבת להוציאו לפועל בזמן הקרוב ■ למכרז לא הוגשו הצעות לאחר שהתנאים בו, לדעת המשקיעים, לא היו סבירים

בעקבות כישלון המכרז של מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל, החליט הממונה על התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, לחקור את הסיבות לכך. ל"גלובס" נודע, כי הרשקוביץ זימן את המשקיעים שהתעניינו במכרז לפגישות, זאת כדי לשמוע דעתם עליו ועל ההתפתחויות בשוק התקשורת.

בשיחה היום (ג') עם "גלובס", הצהיר שר התקשורת, משה כחלון, כי משרדו לא יאפשר למכרז להיכשל. עוד אמר כחלון, כי מדובר בפרויקט לאומי שחשיבותו למשק אדירה והמדינה מחויבת להוציאו לפועל בזמן הקרוב.

לפי ההערכות, המעורבות של הרשקוביץ נועדה לבחון את תנאי המכרז ולהכניס בו שינויים. נזכיר, כי למכרז לא הוגשו הצעות לאחר שהתנאים בו, לדעת המשקיעים, לא היו סבירים. לשיטתם, המכרז כרוך בסיכונים רבים ובאי-ודאות רגולטורית. ויה אירופה, אמנם הביעה התעניינות, אך עדיין לא ידוע אם היא אכן תתמודד.

בקרב משרדי הממשלה העוסקים במכרז אומרים כי התנאים לא ישונו. גם בוועדת המכרזים מסכימים שיש בתנאים הנוכחיים כדאיות כלכלית, וכי הפגישות עם הרשקוביץ' נועדו כדי להכיר את המתמודדים וכדי להתרשם מסיכויי המכרז.