עוד סטארט-אפ לדב מורן: משיק מקלדת עם מסך למחשב

ה-KeyView כוללת מסך צבעוני בחלק העליון של המקלדת, שמאפשר לראות את ההקלדה בזמן אמת ולהימנע משגיאות, מציג כותרות של מיילים חדשים, שעה, מזג האוויר ובעתיד גם עדכונים על מצב המניות

קשה למצוא חידושים מסעירים בעולם המקלדות למחשב, מלבד עיצובים שונים וטכנולוגיות קישור אלחוטיות. סטארט אפ חדש בשם KeyView אותו חשף היום (ד'), היזם הישראלי דב מורן, מציע מוצר שנראה מלהיב בהדגמות שלו - מקלדת בשם SmartType, הכוללת מסך צבעוני.

המסך הנמצא בחלק העליון של המקלדת, אשר נראה בטווח הראייה שמסתכלים על האותיות, מאפשר לראות את ההקלדה בזמן אמת ולהימנע משגיאות בשינויי השפה או מטעויות כתיב, למי שלא יודע להקליד בצורה עיוורת. מלבד זה, המסך הצבעוני מציג כותרות של מיילים חדשים משירותים כמו ג'יימיל של גוגל או אאוטלוק.קום של מיקרוסופט, שעה, מזג האוויר ובעתיד גם עדכונים על מצב המניות.

מורן שאחראי בקורות החיים שלו על המצאת הדיסק און קיי והכישלון של הטלפון הסלולרי מודו לא מתייאש. בחודשים האחרונים הציג סטארט-אפ בתחום הטלוויזיות החכמות - קומיגו וגם את שירות נט העוסקת באפליקציה בתחום איכות שירות הלקוחות.

ה-SmartType הוא מוצר ישראלי כחול לבן בהמצאה ופיתוח שלו, איתו מורן מכוון כרגע למכירה בשוק המקומי במחיר של 400 שקל (דרך המפיץ בנדא מגנטיק) כאשר בעתיד הוא מתכוון להתרחב גם לארה"ב.

זוהי לא הפעם הראשונה שמורן מוצא את עצמו משקיע בחברה בתחום המקלדות. כבר בשנת 2007 השקיע 1.2 מיליון דולר בחברת ComfyWare העוסקת במקלדות לילדים. הפעם מדובר בהשקעה של כ-2 מיליון דולר ב-KeyView. מורן לא פוסל אקזיט, "אם תהיה הצעה גרנדיוזיות, אני אשקול את זה", אומר מורן, אבל מוסיף שהרעיון הוא ליצור חברה ישראלית עם מוצר שנמכר בשוק.

לדברי מורן מדובר במוצר ראשון שמגיע עם טכנולוגיה מהסוג הזה. "יש לנו פטנט חזק ומוגן". ב-KeyView שהוקמה ב-2010 מועסקים 9 עובדים, מורן משמש כיושב ראש מועצת המנהלים, אורי בריזון המנכ"ל וגל יעקובי הוא סמנכ"ל מכירות ושיווק. החברה ממוקמת במתחם הסטארט אפים של מורן בירקונה, לצד קומיגו.