מירי רגב: "מחיר הדלק צריך לרדת ל-6 ש' - ולהישאר שם"

ח"כ מירי רגב ל"גלובס": "אני בתוך הליכוד והליכוד הוא מפלגה חברתית" ■ "אפילו במלחמת לבנון השנייה לא העלו מסים, אז למה עכשיו כן?" ■" רה"מ נתניהו חייב להבין שאי-אפשר יותר להעמיס על הציבור"

ח"כ מירי רגב (ליכוד) קוראת לרה"מ בנימין נתניהו למנוע את עליית מחירי הדלק במוצאי שבת. מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן צפוי לזנק בכ-50-60 אגורות לרמה של 8.2-8.3 שקלים.

הנפט והדולר ברמתם מ-2007 - אך הדלק יקר ב-37%

"עליית מחירי הדלק תביא לעלייה נוספת של יוקר המחיה שגם ככה קשה למעמד הביניים", נכתב בהודעה שהוציאה רגב לתקשורת. בהודעה צוין כי רגב "תפעל לאישור החוק לפיקוח על מחירי הדלק במושב הקרוב. מצב בו האוצר מעלה את הדלק ללא אישור הכנסת הוא שערורייתי ומחייב תיקון חקיקה לפיה האישור יינתן בוועדת הכספים לפני העלאת מחיר הדלק".

בשיחה עם "גלובס" מציעה היום רגב לאוצר אלטרנטיבה: לשווק יותר קרקעות ולהגדיל את ההכנסות ממסים, וכן להטיל מס של 30% על דיבידנדים המועברים מחברה לחברה, וזאת על מנת להוריד את מס הבלו כדי שמחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יעמוד על 6 שקלים.

- באוצר טוענים שמס הבלו לא עולה כעת, אלא מחירי הבנזין בעולם...

"עזוב, מה זה מחירי בנזין בעולם? אם הבנזין בעולם עולה אז שיוריד פה את המס. הרי מס הבלו היה קבוע 10 שנים עד שהאוצר הזה החליט להעלות את המס".

- את יודעת כמה מהווה היום המס מסך מחיר הבנזין?

"האמת היא שהיו לי את הנתונים מולי ויצאתי מהבית... זה 2 שקלים ומשהו אבל אני לא רוצה להטעות. זה כתוב באחד המקומות באתר שלי. מס הבלו היה קבוע 10 שנים ולא נגעו בו".

- כמה לדעתך צריך לעלות היום ליטר בנזין?

"אני הצעתי להם שיורידו את המס כדי שהמחיר יהיה 6 שקלים לליטר".

- זה ייצור גירעון של מיליארדי שקלים בתקציב. מאיפה הכסף?

"הכסף יכול לבוא משיווק קרקעות לבנייה ואז ייכנסו הכנסות ממסים. הם לא משווקים היום קרקעות וכל הבנייה נעצרת. הגדלת שיווק קרקעות תביא ליצירת מקומות עבודה וזה יגרום למצב שהמשק עובד, תהיה דינמיות. כמו כן צריך להטיל מס על דיבידנד המועבר מחברה לחברה. קחו 30% מס דיבידנדים וזה יביא מיליארדים לקופה, מה קרה? אני מתכוונת להגיש הצעת חוק כזו".

- וזה יכסה את אובדן ההכנסות ממס הדלק? מה האומדן שלך?

"זה לא רק יכסה אלא ישאיר להם עודף. לא יכול להיות שהעשירים יהיו יותר עשירים והעניים יותר עניים. אני לא נגד עשירים, אבל בואו נעשה את זה במינון הנכון".

- זו לא הפעם הראשונה שאת יוצאת נגד הליכוד, המפלגה שלך...

"אני לא יוצאת נגד הליכוד. אני בתוך הליכוד והליכוד הוא מפלגה חברתית ואני לא אתן לגחמות של האוצר לבנות את שלי יחימוביץ'. היא לא יכולה להגיע ליכולות ולניסיון של ראש הממשלה שלנו. אין סיבה שאנחנו נשלם את המחיר בגלל גחמות האוצר. אפילו במלחמת לבנון השנייה לא העלו מסים, אז למה עכשיו כן? אם תשאלו אותי, אסור להעלות את מס הדלק וחייבים לבטל את תאגידי המים. אלה שני דברים שחייבים לעשות באופן מיידי".

- רה"מ העיר לך? הוא שוקל את הצעתך?

"לא יודעת, לא דיברתי איתו באופן אישי. אנחנו חייבים להיות עם חמלה בתקציב הקרוב ועם רגישות חברתית. הגזירות הכלכליות קשות מאוד על הציבור. זוג צעיר לא יכול לקנות בית או לשכור דירה במחיר סביר. רה"מ חייב להבין שאי-אפשר יותר להעמיס על הציבור".