מזרחי טפחות ילווה 40 מיליון דולר לרכישת אבגול

הפטרוכימיים של דיויד פדרמן מנהלת מו"מ למכירת החזקותיה ביצרנית הבדים לידי קרן Ethemba Capital הבריטית, תמורת 107 מיליון דולר

בנק מזרחי טפחות , שבניהול אלי יונס, צפוי להיות המממן העיקרי של עסקת מכירת מניות השליטה ביצרנית הבדים אבגול , כך נודע ל"גלובס". היום עדכנה בעלת השליטה באבגול, הפטרוכימיים של דיויד פדרמן, כי היא נמצאת במו"מ מתקדם עם קרן השקעות זרה, ככל הידוע קרן הפרייבט אקוויטי Ethemba Capital הבריטית, למכירת החזקותיה באבגול תמורת 106.8 מיליון דולר.

הקרן התקשרה עם בנק מזרחי-טפחות, אשר יעמיד לה אשראי בגובה 40 מיליון דולר לצורך מימון העסקה. מגעים קודמים עם גופים מוסדיים בישראל להעמדת מימון לקרן לא הגיעו לכדי מיצוי, עקב חששם בשל היעדר היכרות עם פעילותה של הקרן.

Ethemba Capital, אשר נוסדה ב-2006, ממוקדת בהשקעות בשווקים מתפתחים, וכך ניתן למצוא בפורטפוליו שלה חברות ממגוון תחומים במדינות כגון טורקיה, ברזיל, מקדוניה, מונטנגרו, קרואטיה ומצרים. אם וכאשר תושלם העסקה, תהיה זו השקעתה הראשונה של הקרן בישראל.

הפטרוכימיים, הנמצאת בשליטת דיויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל, מחזיקה היום ב-24% ממניות אבגול, ובידיה אופציית פאנטום באמצעותה היא יכולה לרכוש מניות נוספות המהוות 20.8% מההון של אבגול, מידי מבעלי המניות האחרים בחברת הבדים. המכירה תתבצע לפי מחיר של 0.78 דולר למניה (3.12 שקל) - פרמיה של 20.3% ביחס למחיר בפתיחת המסחר הבוקר, המשקף לאבגול שווי של 930 מיליון שקל.

בנוסף, כוללת העסקה מנגנון Earn-Out, לפיו במידה שאבגול תשיג בשנת 2013 רווח EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) של יותר מ-65 מיליון דולר, תזכה הפטרוכימיים לתגמול נוסף, שיוכל להגיע עד 16.8 מיליון דולר. בשנת 2011 עמד ה-EBITDA של אבגול על 58.9 מיליון דולר.

הפטרוכימיים דיווחה היום כי על פי בדיקות ראשונות שביצעה, השלמת העסקה צפויה להניב לה תזרים נטו לפני מס של כ-280 מיליון שקל, לא כולל מנגנון התמורה הנוספת, שיוכל להוסיף לה עד 70מיליון שקל. השלמת העסקה תאפשר לפטרוכימיים, שהאג"ח שלה נסחרות בתשואה של עד 50%, לעמוד בהתחייבויותיה בשנת 2013, וזאת גם אם החזקתה העיקרית, חברת בזן, לא תחלק דיבידנד בשנה זו.

שחיקה בתוצאות הרבעון של אבגול

מנכ"ל הפטרוכימיים, ערן שוורץ, אמר היום כי "אבגול מציגה לאורך שנים צמיחה משמעותית בהיקף ובתוצאות פעילותה. תנאי העסקה ומנגנון התאמת המחיר כלפי מעלה, אם וככל שהעסקה תתממש, משקפים את עוצמתה של אבגול כחברה רווחית ומובילה, יחד עם ציפיותינו להמשך צמיחתה בעתיד".

בתוך כך, אבגול, הנמצאת עדיין תחת השליטה של הפטרוכימיים ומשפחת גולדווסר, פרסמה היום את תוצאות הרבעון השני, בו רשמה ירידה קטנה של 2% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, לסך של 80.2 מיליון דולר, ושמרה על שיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית, ברמות של 17.7% ו-9.8% בהתאמה.

החברה רשמה ברבעון הוצאת מימון חשבונאית חד פעמית של 4 מיליון דולר, הנובעת מהפרשי מטבעות בין הדולר לרובל, מטבע הפעילות של החברה ברוסיה. זאת, לאחר שברבעון הראשון השנה נרשם לה רווח חשבונאי של 3.5 מיליון דולר בגין הפרשי מטבע. כתוצאה משינוי סיווג הפעילות, החל מהרבעון השלישי יתבטלו הוצאות ו/או הכנסות המימון בגין סעיף זה.

עקב הוצאת מימון זו, הסתכם הרווח הנקי של אבגול ב-0.8 מיליון דולר, ירידה של 83% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הרוויחה אבגול 9.3 מיליון דולר, ירידה של 19.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

המספרים של אבגול
 המספרים של אבגול