סמסונג מכריזה: ווינדוס פון 8, גלקסי Note 2 ומצלמת אנדרואיד

הסמארטפון-טאבלט החדש כולל מסך ענק בגודל 5.5 אינץ', מעבד מרובע ליבות במהירות 1.6 מגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון ואת מערכת ההפעלה העדכנית של גוגל אנדרואיד בגרסת ג'לי בין

לפני כשנה הציגה החברה ב-IFA את הגלקסי Note שיצר קטגוריה חדשה, בזכות השילוב של סמארטפון עם צג גדול, שכמעט הפך אותו לטאבלט. היום (ד') הציגה סמסונג במסיבת עיתונאים נפרדת מתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית IFA הנערכת בברלין, את הגלקסי Note 2.

מבחינת עיצוב, ה-Note נראה בדיוק כמו הגלקסי אס 3, כאשר הוא מגיע עם אותם צבעים: לבן מבריק או כחול מוברש.

מסך המגע הוא בגודל 5.5 אינץ' (לעומת 5.3 אינץ' בדגם הקודם) בפורמט רחב של 16:9. המכשיר גם כולל עט מגע בטכנולוגיית S Pen חדשה המאפשרת דיוק טוב יותר וגם טכנולוגיה בשם Air View המאפשרת לעבור עם העט בריחוף קל על המסך ולשלוט בניווט במסך בלי לגעת בו.

המכשיר יגיע עם מעבד 4 ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ והוא יכלול 2 ג'יגה זיכרון. למרבה הפלא הוא יגיע עם מערכת ההפעלה העדכנית של אנדרואיד - ג'לי בין 4.1. העובי של המכשיר הוא 9.4 מ"מ והמשקל שלו עומד על 180 גרם.

למכשיר יש יכולת בשם Popup Note המאפשרת לשלוף את העט בזמן שיחה וישר להתחיל לכתוב פתק על המסך.

הנוט 2 יצא ב-128 מדינות כבר בחודש אוקטובר.

מצלמת אנדרואיד ייעודית

סמסונג הציגה גם את מצלמת הגלקסי עם 21 זום אופטי, חיישן של 16 מגה פיקסל ויכולת התאמה אוטומטית בשם Smart Pro Mode שמבצעת שינויים במצלמה. הדגם הזה יפעל על מערכת ההפעלה אנדרואיד ג'לי בין. המצלמה כוללת יכולות תקשורת סלולריות מסוג דור 3 ו-4, ותקשורת אינטרנט אלחוטית. המסך בגודל 4.8 אינץ' בטכנולוגיית Clear LCD מאפשר לחלוק את הצילומים עם חברים בזמן אמת, מבלי שצריך להשתמש בסמארטפון למטרה הזו.

הרעיון במצלמה הזו היא לשלב אפשרויות שהיה אפשר למצוא בסמארטפון ויכולות שלא קיימות במצלמה ייעודית. למשל, Light Trace המאפשר לזהות נקודת אור בתמונה ולהשתמש במסך מגע בכדי ליצור ממנה טקסט. מלבד זה, יש מצב Blue Sky שאמור לפתור בעיות צילום של השמים. מבחינת יכולות תפעול, בסמסונג מבטיחים שקל במצלמה הזו לסדר את תיקיות התמונות ולבצע מחיקות של דברים מיותרים.

ווינדוס פון 8

סמסונג הצליחה לעקוף את אירוע חשיפת מכשירי הווינדוס פון 8 של נוקיה שיתקיים ב-5 לחודש ולהציג את הסמארטפונים הראשונים בשוק הפועלים עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט. דגם ATIV S הכולל מסך בגודל 4.8 אינץ', עובי של 8.7 מ"מ, מצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל ותקשורת אלחוט לטווח קצר מסוג NFC.

דגם ATIV הוא טאבלט המגיע עם מקלדת מיוחדת. המקלדת הזו מאפשרת לחבר אליה בקלות את הטאבלט, כאשר רוצים להקליד נתונים. מדובר במבנה הדומה לטאבלט הטרנספורמר של אסוס שקיים כבר למעלה משנה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד.

ATIV מאפשר זיהוי של 10 אצבעות על מסך המגע והוא גם כולל את עט המגע S Pen הקיים ב-Note 2. המסך כאן הוא בגודל 11.6 אינץ' וסוללה של 13.5 שעות עבודה. המשקל שלו עומד על 75 גרם ללא המקלדת.

דגם ה-ATIV Tab הוא טאבלט מבוסס חלונות 8 שיכלול חיבורי USB ומיני HDMI.

הכתב היה אורח חברת סמסונג באירוע.