ר"מ מצרים מורסי מצהיר: נחדש תוכנית הגרעין

במהלך מפגש עם ראשי הקהילה המצרית בסין, הודיע נשיא מצרים מוחמד מורסי כי בכוונתו לשוב ולחדש את התכנית להקמת כורים גרעיניים בארצו לאחר שהוזנחה בשנים האחרונות, כך פורסם ב"ידיעות אחרונות"

הכרזות נוספות במזרח התיכון בעניין שאיפות גרעיניות: נשיא מצרים מוחמד מורסי הצהיר כי הוא מעוניין בחידוש תכנית הגרעין של ארצו, כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". במהלך מפגש שקיים עם ראשי הקהילה המצרית בסין הודיע מורסי כי עתיד לפתוח מחדש את התוכניות לבניית כורי גרעין לייצור חשמל שהוזנחו במשך שנים רבות.

בדבריו הדגיש מורסי כי מדובר בתוכנית לפיתוח מקורות אנרגיה גרעיניים לצורכי שלום. "אנחנו כבר לומדים את הנושא ובכוונתנו לפתוח מחדש את תוכניות הכורים הגרעיניים שהוזנחו ולהגיע למצב של אנרגיה נקייה", הסביר מורסי.

בד בבד, הבהיר הנשיא המצרי כי במהלך ביקורו הקרוב באירן הוא אינו מתכוון לקיים סיורים במתקני הגרעין האירנים. לדבריו, הגעתו למדינה תהא לשם "העברת נשיאות ארגון המדינות הבלתי מזדהות לידי טהרן" וכי ביקורו יהיה קצר במיוחד.

לאור הדברים הללו, גורמים ביטחוניים בישראל טענו כי יש להמשיך לעקוב אחר אמירותיו של נשיא מצרים, וכי הוא מציב את ישראל בפני אתגרים ביטחוניים חדשים. "קיימת אפשרות שמורסי מנסה לחזק את האג'נדה החדשה שלו מול האמריקאים: 'אל תתערבו בעניינים הפנימיים שלנו'", העריכו בישראל.