מרדינגר לא ייכנס לכלא עד להכרעה בבקשתו להציג ראיות נוספות

המחוזי קיבל את בקשת יעקב מרדינגר, בעלי רשת הצורפים, לעכב את ריצוי 3.5 שנות המאסר שנגזרו עליו, לאחר שהורשע בזיוף ומירמה במטרה להתחמק ממס

יעקב מרדינגר לא ייכנס לכלא עד להכרעה בבקשתו להביא ראיות נוספות. בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל היום (ה') את בקשתו של יעקב מרדינגר, בעלי רשת "הצורפים", לעכב את ריצוי 3.5 שנות המאסר שנגזרו עליו, לאחר שהורשע בעבירות זיוף ומירמה במטרה להתחמק ממס.

זאת, עד להחלטת בית המשפט המחוזי האם להתיר למרדינגר להביא ראיות נוספות שיש בהן כדי לסתור את הטענה כי מרדינגר ביצע קנייה פקטיבית של חברות וזייף מסמכים במירמה מתוך ניסיון לקזז שלא כדין הפסדים.

"אם אכן יוכל המבקש להביא את הראיות הנוספות, לא מן הנמנע כי יהיה בכך כדי לגרום לשינוי התמונה, כפי שצוירה על-ידי בית המשפט שהחליט להרשיע את המבקש, על יסוד הראיות שהיו בעת הדיון אז", קבע השופט צבי גורפינקל.

לפני כחודשיים גזרה שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, יעל פרדלסקי, עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל, 17 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 350 אלף שקל על מרדינגר. מרדינגר היה שותף בשליש ממשרד הפרסום ראובני-פרידן ומכר את חלקו לשותפיו תמורת 4.4 מיליון דולר.

מרדינגר הורשע כי על מנת להתחמק מתשלום מס רווחי הון, הוא בדה עסקת רכישת מניות בחו"ל ומכירתן בהפסד, במטרה לקזז את ההפסד הבדוי מרווחי ההון. עוד הורשע מרדינגר כי זייף מסמכים שבאמצעותם טען כי רכש מבנק זר מניות של חברה זרה תמורת 2.5 מיליון דולר, ומכר אותן בהפסד, לאחר נפילת הבורסות בעולם, תמורת 200 אלף דולר. את ההפסד בסך 2.3 מיליון דולר קיזז מרדינגר מרווח ההון.

מרדינגר יוצג בידי עורכי הדין נבות תל-צור, פנחס רובין, פרופ' קנת מן וצבי גבאי. התביעה יוצגה בידי עו"ד נועם עוזיאל מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).