לופטהנזה ביטלה 190 טיסות, כולל תל אביב-פרנקפורט

ועד העובדים של דיילי האוויר של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה פתחו בשביתה, וכתוצאה מכך נאלצה החברה לבטל היום 190 טיסות מפרנקפורט ואליה

לא רק אצלנו. ועד העובדים של דיילי האוויר של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה פתחו בשביתה, וכתוצאה מכך נאלצה החברה לבטל היום (ו') 190 טיסות מפרנקפורט ואליה.

בין הטיסות שבוטלו נכללה גם טיסת הבוקר מפרנקפורט לתל-אביב וטיסת אחר-הצהריים מנתב"ג לפרנקפורט. נוסעי טיסות לופטהנזה שבוטלו הועברו לטיסות של חברות-הבת, סוויס ואוסטריאן, ולטיסות של לופטהנזה מחר (4 טיסות במספר לכל כיוון), בהנחה שאלה ייצאו לדרך כמתוכנן.

דובר לופטהנזה ישראל מסר: "אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמה ללקוחות לופטהנזה, ועושים כל מאמץ לצמצם את הפגיעה בהם, אם השביתה תמשיך לשבש את מערך הטיסות של החברה. בשלב זה אין מידע על שיבושים מתוכננים בפעילות טיסות לופטהנזה מחר או ביום ראשון".

עוד הוא מסר כי נוסעי לופטהנזה המחזיקים בכרטיסי טיסה ליום שבת או ראשון מתבקשים להתעדכן באתר האינטרנט של החברה, שיעודכן עם רשימת ביטולי הטיסות: http://www.lufthansa.com

לופטהנזה החלה לבצע רפורמות מבניות במטרה להוסיף כ-1.5 מיליארד יורו לרווחיה. במסגרת הרפורמות, ההנהלה דורשת תוספת שעתיים של טיסה מכל דייל אוויר והורדת תוספת השכר על כל שעת טיסה. בתמורה הבטיחה החברה כי לא תקצץ במספר הדיילים, לא תעסיק דיילים בחוזים קצרי-טווח ולא תעסיק עובדי קבלן.

לופטהנזה הבטיחה גם תוספת מסוימת לשכר הדיילים, אולם ועד הדיילים דורש להגדילה. הדיילים פתחו בשביתה אחרי כישלון המשא-ומתן עם ההנהלה.

כזכור, אתמול (ה') ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) גרם לשיבושים בנתב"ג, במחאה על החלטת רש"ת לפטר 100 עובדים ארעיים. השיבושים עיכבו טיסות יוצאות ופריקת מזוודות מטיסות חוזרות, ואלפי ישראלים נאלצו להמתין ממושך ומורט עצבים. השיבושים הופסקו לאחר שבשעת לילה מאוחרת (22:00) יישבו הוועד וההנהלה את ההדורים.