גרוס: ה-QE3 היא אימפוטנטית; תצא לפועל בעוד שבועיים

מנכ"ל פיימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, מגיב לנאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי וטוען כי הוא ישיק סבב נוסף של תמריצים מוניטארים בעוד שבועיים, אך סבור כי תוכנית ה-QE3 לא תסייע לבעייתה האבטלה

הפדרל ריזרב יוציא לפועל סבב נוסף של תמריצים מוניטארים, ככל הנראה בעוד שבועיים, כך אומר ביל גרוס, מנכ"ל פימקו -קרן האג"ח הגדולה בעולם. עם זאת, באותה נשימה הוא הוסיף כי פעולות אלה לא יועילו הרבה כדי לאושש את שוק התעסוקה בארה"ב.

"היעד שאליו שואף ה'פד' במונחים של הקלה כמותית הוא שיפור מתמיד בשוק התעסוקה", אמר גרוס בתגובה לנאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי אמש בכנס הבנקאות בג'קסון הול. "ה'פד' יכריז על QE3 רק לאחר שנראה מספר רבעונים רצופים של שיעור אבטלה הגבוה מ-7%", הוא הוסיף.

גרוס צופה כי ה'פד' יפעל בישיבת הריבית הקרובה שלו בהמשך החודש, אך להערכתו הוא עשוי להמתין חודש נוסף במקרה שדוח התעסוקה של חודש אוגוסט יצביע על שיפור מסוים בשוק העבודה ובשיעור האבטלה בארה"ב. גרוס אף צייץ בטוויטר את הההערכה שלו וכתב כי ברננקי ייצא לבחוץ עם האקדחים הלוהטים שלו", והתכוון להכרזה הצפויה של יו"ר ה'פד' על סבב נוסף של רכישות אג"ח. עם זאת, הוא הוסיף לאחר מכן כי צעדים אלו יהיו "אימפוטנטים".

"סביר להניח שה'פד' יאמץ תוכנית חדשה להקלה כמותית, ללא הגבלת זמן, ללא הגבלת כמות וללא הגבלת נכסים", אמר גרוס. "תוכנית שכזו תאפשר ל'פד' לנוע בחופשיות ולרצות את מרבית הפוליטיקאים".