נתניהו מתעקש: "שיעור האבטלה בישראל - מהנמוכים בעולם"

רה"מ בישיבת הממשלה הבוקר: "אנחנו נאלצים להדק את החגורה כדי לשמור על כלכלת ישראל וזה לא דבר קל, זה כרוך בקשיים לאזרחים" ■ שטייניץ: "התייקרויות הן אף פעם לא נעימות"

על רקע פרסום נתוני האבטלה בשבוע שעבר והמשבר הכלכלי העולמי, ממשיך לטעון הבוקר (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בישראל מספר המובטלים הנמוך באירופה.

"בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האבטלה של החודש האחרון. הם עומדים על 6.5% וזה נמוך יותר משיעור האבטלה באירופה, נמוך משיעור האבטלה כמעט בכל המדינות הפותחות בעולם", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "אנחנו נמשיך לשמור על הכלכלה ונמשיך לשמור על מקומות העבודה של אזרחי ישראל ואף לפעול לייצר מקומות עבודה נוספים".

"אני מבקש לומר שהעולם עדיין נתון במשבר כלכלי מתמשך, בעצם המשבר הקשה ביותר שפקד את כלכלת העולם מזה 80 שנה. הקשיים הללו מכבידים על כל אזרחי המדינות, בייחוד המדינות המפותחות וגם מכבידים על אזרחי ישראל", המשיך נתניהו. "אנחנו נאלצים להדק את החגורה כדי לשמור על כלכלת ישראל וזה לא דבר קל, זה כרוך בקשיים לאזרחים, ואני יודע את זה. אבל בצד הקשיים הללו שנוצרים כתוצאה מהמשבר העולמי אנחנו גם עושים דברים ובהם חוק חינוך חינם מגיל שלוש וטיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 12. כל אלה וצעדים אחרים שחוסכים מן הצד השני, חוסכים כסף לאזרחים רבים. לדעתי החשוב מכל זה הוא שאנחנו שומרים על מקומות העבודה של אזרחי ישראל. צריך להבין שזה הדבר החברתי ביותר".

נתניהו התייחס גם לאיום האיראני, ואמר כי "אני מאמין שצריך לומר את האמת, הקהילייה הבינלאומית אינה מציבה קו אדן ברור לאיראן, ואיראן איני רואה נחישות בינלאומית לעצור את הגרעין שלה. עד שאיראן לא תראה קו אדום ברור זה ונחישות זאת, היא לא תעצור את התקדמות תוכנית הגרעין האיראנית. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני".

ראש הממשלה התייחס לדבריו של אחמדיניג'אד בשבוע שעבר ואמר כי "בשבוע שבער התכנסו נציגיהן של 120 מדינות בטהרן הם שמעו את דברי הבלע האנטישמיים של שליט איראן וזה בהמשך לאמירותיו על השמדת ישראל. אף אחד לא קם, אף אחד לא עזב את האולם. הדבר חמור עוד יותר על רקע דוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שהתפרסם בסוף השבוע. הדוח מאשר את מה שאני אומר זמן רב- הסנקציות הבינלאומית אמנם מכבידות על כלכלת איראן, אך הם אינן מעכבות כהוא זה את התקדמות תוכנית הגרעין האיראנית. האיראנים משתמשים בשיחות עם המעצמות כדי להרוויח זמן וכדי לקדם את תוכנית הגרעין שלהם".

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס גם כן בישיבה לעליות המחירים ואמר כי "התייקרויות הן אף פעם לא נעימות, אבל אנחנו עושים הכול כדי לשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. אני מציע לחכות למדד ולקוות שגם השנה המדד לא יחרוג בהרבה מהנורמה".