יחימוביץ': "דברי שטייניץ על אי.די.בי - חוסר הבנה וזלזול"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תוקפת היום את שר האוצר, שאמר כי "החיסכון של אזרחי ישראל בטוח" למרות הפסדי אי.די.בי: "מדובר בחוסר הבנה של שוק ההון וזלזול כלפי הציבור העובד"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תוקפת היום (א') את שר האוצר יובל שטייניץ, שהגיב הבוקר לדוחות הכספיים של קבוצת אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר, אשר רשמה הפסדים כבדים - וציין: "החיסכון הפנסיוני של אזרחי ישראל בטוח, והוא חשוף לאי.די.בי בפחות מפרומיל".

"חשוב להרגיע את הרוחות. אגף שוק ההון עוקב תקופה ארוכה אחרי אי.די.בי. החיסכון הפנסיוני של אזרחי מדינת ישראל בטוח. גם אם התרחיש הגרוע ביותר חלילה יתרחש - אין לציבור הישראלי ממה לחשוש", אמר הבוקר שטייניץ.

זאת, לאחר פרסום דוחותיה הכספיים של אי.די.בי ביום ו' האחרון, בהם נרשמה הערת "עסק חי", בצמוד להפסדי ענק של כ-1.27 מיליארד שקל. אי.די.בי. פיתוח, החברה הבת, דיווחה על הפסד נקי ברבעון השני של 1.25 מיליארד שקל.

"הסדרי החוב הצפויים בגלל קריסת עסקיו של נוחי דנקנר מצטרפים לשורה של הסדרים דומים והם רק קצה הקרחון", אמרה היום יחימוביץ'. "התפוצצות בועת התאגידים שמונפו בחסכונותיהם של אנשים עובדים, אינה רק אשמתם של דנקנר, תשובה, בן דוב, מימן ודומיהם - אלא בראש ובראשונה אשמתם הישירה של הגופים המוסדיים שהופקדו לשמור על חסכונותיהם של אנשים שנצברו במשך שנים בעבודה קשה".

"המוסדיים הלכו שבי אחרי דנקנר וחבריו ולא דרשו בטחונות ראויים", המשיכה. "הם עמדו מנגד כשנחתמו עסקאות בעלי עניין, כאשר אושר שכר שערורייתי למנהלים ולבעלי השליטה, וכאשר כספם של החוסכים הונח שוב ושוב על קרן הצבי".

"חמורים במיוחד הם דבריו הבוקר של מי שאמור היה להיות הרגולטור הראשי על שוק ההון, שר האוצר שטייניץ, כי הנזק לפנסיות בשל מצבה של איידיבי הוא פחות מפרומיל. מדובר בחוסר הבנה מוחלט למתרחש בשוק ההון, ובזלזול אופייני כלפי הכנסותיהם הזעומות של אנשים עובדים", סיכמה.