מסירות חלשות ל"בטר פלייס": 80 רכבים באוגוסט

בחברה מעריכים כי הזינוק במחירי הדלק יגביר את קצב הרכישות וכי בחודש ספטמבר תמסור החברה כ-150 מכוניות חשמליות ■ בשמונת החודשים של 2012 מסרה החברה כ-350 יחידות

בתום חודש של קמפיין פרסומי מאסיבי בהיקף מיליוני שקלים ושיווק ללקוחות מוסדיים ופרטיים עומדות מכירותיה של חברת "בטר פלייס" בחודש אוגוסט על כ-80 יחידות בלבד של המכונית החשמלית פלואנס ZE. בסה"כ מסרה החברה בשמונת החודשים של 2012 כ-350 יחידות, כולל רכבי הליסינג שנמסרו לעובדי החברה עצמה. יצוין כי בענף הרכב מקובל כי חלק גדול מהמכירות השנתיות של דגם חדש מתמקדות בחודשים הראשונים להשקה.

בחברת "בטר פלייס" אומרים כי בעקבות הקמפיין נרשמו אלפי פניות של לקוחות מתעניינים אולם "להתעניינות לוקח זמן להבשיל לכדי קנייה ממשית". בחברה מעריכים כי בחודש ספטמבר תמסור החברה כ-150 מכוניות חשמליות בענף הרכב, כולל מסירות לענף הליסינג. יצוין כי החברה ציינה בעבר כי בידיה כ-1,500 הזמנות "סגורות" של חברות וארגונים למכוניות חשמליות לחודשים הקרובים.

אולם בענף הרכב מעריכים כי חברות הליסינג שחתומות עם בטר פלייס על הסכמי הפצה מאטות במתכוון את קבלת ההזמנות לכלי הרכב החשמליים כדי להקטין את הסיכון הפיננסי, שנובע ממרכיב האי-ודאות. ב"בטר פלייס" מעריכים כי ההזמנות יגברו בעקבות הנסיקה במחירי הבנזין, שמביאה להגדלה משמעותית של עלויות הדלק לחברות.