ר"מ ספרד מזהיר: אנו עלולים לבקש סיוע חיצוני נוסף

מריאנו ראחוי, בריאיון לשלוחה הספרדית של רשת ABC: "אם אאמין שזה טוב לאירופה כולה, לאירו ולספרד, אעשה זאת"

ממשלת ספרד שוקלת לבקש סיוע כספי, נוסף על 100 מיליארד האירו שכבר אושרו לה כסיוע למערכת הבנקאית שלה - כך אמר ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, בריאיון שפורסם אתמול (א') בעיתון מקומי.

ראחוי אמר כי הוא מצפה, כמו כולם, לראות את פרטי "התוכנית הגדולה" עליה עובד הבנק המרכזי האירופי (ECB), אשר צפויה לכלול גם רכישות אג"ח ממשלתיות - וזאת, לפני שיחליט באופן סופי אם להגיש בקשה נוספת לסיוע.

"אם אאמין שזה טוב לאירופה כולה, לאירו ולספרד, אעשה זאת. אך אם לא - לא", אמר ראחוי בריאיון לשלוחה הספרדית של רשת ABC, וזאת - בצפייה לפגישת דירקטוריון הבנק המרכזי האירופי ביום ה' הקרוב, אז צפוי הבנק להכריז על החלטת הריבית, ואולי גם לרמוז על תוכנית העבודה המקיפה שלו לריסון המשבר, בגינה נאלץ יו"ר ה-ECB דרגי להיעדר מכנס הבנקאית בג'קסון הול.

בתוך כך, ממשיכה ספרד לבצע רפורמות בתקציב הממשלתי שלה, וכן לטפל בסקטור הבנקאית המקרטע שלה - הנמצא בסכנת קריסה בשל משבר הנדל"ן במדינה. במסגרת רפורמות עדכניות, תקים הממשלה בנק ספרדי שאמור "להיכשל מראש" - אשר יוקם בנובמבר-דצמבר למשך 10-15 שנה וימשוך את כל הנכסים ה"רעילים" של הבנקים בספרד.

באירופה כולה, בינתיים, ממתינים לצד פגישת דירקטוריון ה-ECB ביום ה' הקרוב - גם ל-12 בספטמבר: אז, צפוי בית המשפט העליון בגרמניה לאשר את הקמת מנגנון הייצוב האירופי, אשר צפוי לסלול את הדרך לרכישות אג"ח באירופה, אשר ילחצו כלפי מטה את תשואות האג"ח של ספרד - שנסחרות סביב 6.8%.

בשבוע שעבר, נזכיר, דווח כי כלכלת ספרד התכווצה בכ-0.4% ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון ובכ-1.3% בהשוואה לאשתקד.