כלכלת ספרד התכווצה בכ-0.4% ברבעון השני של השנה

(עדכון) - זאת, לעומת הצמיחה ברבעון הראשון של השנה ■ בשיעור שנתי, התכווצה הכלכלה בכ-1.3% (בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד) ■ הלוואות הסקטור הפרטי בגוש האירו עלו בכ-0.1% בחודש יולי

כלכלת ספרד התכווצה בכ-0.4% ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון הראשון ובכ-1.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כך עולה מנתונים רשמיים שפורסמו היום (ג') במדינה.

הצמיחה השלילית הרבעונית בספרד עמדה בקנה אחד עם תחזיות האנליסטים, אולם בשיעור שנתי הצמיחה הייתה רעה יותר מהתחזיות - שצפו התכווצות של כ-1% בשנה האחרונה.

בנוסף, עודכן אומדן הצמיחה הספרדי לרבעון הראשון כלפי מטה, וכעת מעריכים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בספרד כי זו התכווצה בכ-0.6% (בשיעור שנתי) ברבעון הראשון, לעומת התכווצות של כ-0.4% באומדן קודם.

ברקע, כידוע, מתגבר החשש כי ממשלת ספרד תזדקק לסיוע חיצוני לריסון חובותיה הממשלתיים, ובעוד הממשלה ככל הנראה תבקש סיוע של כ-75 מיליארד דולר למערכת הבנקאית שלה.

עוד בזירת המאקרו האירופאית, הבנק המרכזי האירופי דיווח כי הלוואות הסקטור הפרטי בגוש האירו לחודש יולי (M3) עלו בכ-0.1% בחודש זה, לעומת ירידה של 0.2% בחודש יוני (הנתון עודכן גם כן). בשיעור שנתי, עלה היקף ההלוואות שניטלו בסקטור הפרטי בכ-3.8% ו-3.2% ביולי ויוני, בהתאמה.