ספרד תבקש סיוע של 75 מיליארד דולר עבור הבנקים שלה

ממשלת ספרד צפויה לבקש כ-60 מיליארד אירו עבור חילוץ המערכת הבנקאית במדינה ■ שר האוצר הספרדי, לואיס דה-גואינדוס, מסר הנתונים, וקרא ל-ECB לרכוש אג"ח מדינה של ספרד

ממשלת ספרד צפויה לבקש כ-60 מיליארד אירו, או כ-75 מיליארד דולר, עבור חילוץ המערכת הבנקאית שלה - לאחר שכבר אושרה לה חבילת חילוץ בהיקף של עד 100 מיליארד אירו על ידי שרי האוצר של גוש האירו. כך לדברי שר האוצר הספרדי, לואיס דה-גואינדוס.

לדבריו של דה-גואינדוס, ממשלת מדריד מוכנה גם להדק את הרפורמות הכלכליות במדינה, במידה והבנק המרכזי האירופי (ECB) יסכים לרכוש אג"ח ממשלתיות ספרדיות - כדי ללחוץ מטה את התשואות עליהן, ולהקל מעט על עלויות החוב הספרדי התופח.

זאת, כאשר בחודש הבא צפוי הבנק המרכזי האירופי להכריע בדבר המהלכים המוניטאריים בהם ינקוט כדי לרסן את משבר החוב - וביניהם, האפשרות כי יכריז על רכישות אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, לאחר פגישת דירקטוריון הבנק ב-6 בספטמבר.

בסוף השבוע, דיווחה סוכנות "רויטרס" כי ב-ECB שוקלים להנהיג "רצועת ניוד" לאגרות חוב של מדינות הנמצאות בבעיות, כגון איטליה וספרד, במטרה לבלום את עליית התשואות על האג"חים שלהן ואת מתקפות הספקולנטים. זאת, על פי מקורות בכירים ב-ECB.