העונה הקרה

בערב הגמר "כוכב נולד" מביטה על העונה העשירית ומלקקת את פצעיה

"כוכב נולד" הגמר, ג' 21:00, ערוץ 2

"על הנייר" זו הייתה צריכה להיות חגיגה אמיתית: תשע שנים מוצלחות, עונה עשירית חגיגית, הצדעה לזמר הישראלי לדורותיו, צוות הפקה משופשף וגידי גוב אחד. ובכל זאת, ערב הגמר הגדול שלה, "כוכב נולד" מביטה לאחור על העונה העשירית שלה ומלקקת את הפצעים ברייטינג.

אני חייב לומר שדווקא בעיניי שלי, הייתה העונה הזאת לא רעה בכלל. את "אפקט הגידי גוב", אני לא בטוח שאפשר בכלל להסביר: מי שגידי גוב עושה לו טוב, יודע. מי שלא, לא יידע מה הוא מפסיד. גם הזמרים הצעירים היו נחמדים: ילדים טובים ששרים יפה. ואולי זו בעצם הבעיה? תיכף נשוב לנקודה הזאת, אבל קודם כל, כמה גורמים אובייקטיביים שהכשילו את הרייטינג של "כוכב נולד" (ושלא נטעה, הוא עדיין גבוה, אבל גבוה פחות, בעצם הרבה פחות מהציפיות): אחרי חורף מטורף מבחינה טלוויזיונית, שהרים את הרייטינג לשמיים, נדמה היה שעם ההתחממות בחוץ, נטש עם ישראל את הכורסה הביתית ויצא לשתות משהו עד סוף אוגוסט. יכול להיות שגם התחושה שזה עלול להיות הקיץ האחרון שבו יש קצת מזומנים בכיס, שלא לדבר על האופציה שבקרוב ניאלץ לשבת במקלטים, תרמה לקרחנה הקיצית הזאת להתרחש.

לא הגיעו לקומזיץ

אז "כוכב נולד" לא התרסקה כמו "רוקדים עם כוכבים" של הזכיינית המתחרה, היא עדיין בצמרת טבלת הרייטינג, אבל עם כוכבית קטנה שמזהירה אולי מפני הבאות. וכאן אנחנו חוזרים לילדים הנחמדים, לגידי גוב ולשירים הישראלים. תגידו, יכול להיות שזה נגמר? שאפילו הרשימה הכי מעודכנת של מוזיקה ישראלית שאינה מזרחית בהגדרתה, כבר לא עושה לנו כלום? יכול להיות שילדים נחמדים ששרים יפה, נופלים אי שם בין הילדים שפורצים לבית המורה שלהם להשחיתו בפריפריה, לבין הילדים הצפונבונים שמוזיקה עברית כבר לא מדברת אליהם? לא תמיד התחברתי ל"כוכב נולד", אבל אני זוכר לה את כור מחצבתה עם "לא נפסיק לשיר", והמחשבה על כך שפחות ופחות אנשים הגיעו לקומזיץ הזה השנה, מטרידה אותי הרבה יותר ממה שכמה אחוזים חסרים ברייטינג מטרידים את "קשת".