JWT, דרורי ולעומק התודעה מתמודדים על תקציב בנק אגוד

תקציב הפרסום של הבנק עמד ב-2011 על כ-8.8 מיליון דולר במחירי מחירון

לאחר שלב ההכנות, מכרז הפרסום של בנק אגוד יוצא לדרך. ל"גלובס" נודע כי על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום JWT ישראל, דרורי-שלומי-שקד ולעומק התודעה.

מדובר בהליך שצפוי להתקיים באופן מהיר יחסית, שכן המשרד הזוכה יתחיל לעבוד על התקציב כבר ברבעון האחרון של השנה, מתוך מטרה לעלות בקמפיין ראשון כבר בינואר 2013.

תקציב הפרסום של בנק איגוד טופל עד לפני חודשים ספורים בגלר-נסיס, שקיבל אותו ב-2003. בבנק העדיפו להפסיק את ההתקשרות עם גלר-נסיס ולהפקיד אותו באופן זמני, עד היציאה למכרז, במשרד לעומק התודעה שמטפל בתקציב האינטראקטיב של הבנק.

תקציבי פרסום של בנקים נחשבים אמנם לאטרקטיביים בקרב משרדי הפרסום אך רבים אינם יכולים לטפל בתקציב בנק אגוד בשל טיפול בתקציבים של בנקים אחרים.

ההימור של דרורי-שלומי-שקד

עם ההחלטה לצאת למכרז נעשתה פנייה למספר משרדים נוספים, ביניהם LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי וברוקנר-נטע-יער, לקחת חלק במכרז, אך הם העדיפו שלא לעשות כן. יש להניח, כי המודעות שיש בענף לקשר האישי-מקצועי הארוך בין יורם דרורי, מבעלי דרורי-שלומי-שקד, עם מנכ"ל בנק אגוד, חיים פרייליכמן, עוד מתקופת פעילותו כמנכ"ל אדנים ובנק טפחות תרמה לקבלת ההחלטה. עם זאת, נראה שגם אם למי מהבכירים בבנק יש העדפות אישיות הרי שמתכוונים שם לנהל מכרז מקצועי. לצורך זה נשכר הפרסומאי הוותיק אייל לינור שאמור לסייע בניהול המכרז.

באשר לדרורי-שלומי-שקד - המשרד עשה מהלך לא טריוויאלי כשהעדיף לסכן את תקציב בנק יהב שבו הוא מטפל מזה מספר שנים, לטובת הימור על תקציב בנק אחר. עם זאת, בהתבוננות על המספרים אפשר להבין את המהלך: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי תקציב בנק איגוד עמד ב-2011 על כ-8.8 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3 מיליון דולר במחירים ריאליים. זאת ,לעומת היקף תקציב של 2.4 מיליון דולר במחירים ריאליים לבנק יהב ב-2011 (כ-750 אלף דולר במחירים ריאליים).