תחזית אימים: מיתון בגרמניה יוביל לפירוק גוש האירו

קלי הולנד, כלכלן ואסטרטג השקעות עצמאי, בטור ב-CNBC: האטה בגרמניה תוביל להתנגדותה לערוב לחובות נוספים באירופה - ותפרק הלכה למעשה את גוש האירו

האטה מהותית בגרמניה עלולה לגרום לפוליטיקאים בכלכלה הגדולה והחזרה באירופה, להתנגד עוד יותר להשתתפות נוספת של הממשלה בערבות לחובות חיצוניים של שאר מדינות אירופה - וכך, למעשה, להוביל בטווח הבינוני להתפרקות גוש האירו כולו. את תחזית האימים הזו מוסר בטור מיוחד ל-CNBC קלי הולנד, כלכלן ואסטרטג השקעות עצמאי.

לאור החשש כי כלכלת גרמניה תציג צמיחה שלילית ברבעון השלישי (לאחר צמיחה של 0.3% ברבעון השני), מזהיר הולנד כי תרחיש זה אפשרי בהחלט: "אם אתם מחפשים צמיחה, אירופה זה המקום האחרון שכדאי לכם ללכת אליו. גוש האירו כולו בהאטה, גם בריטניה סובלת מכך)".

לדבריו, עד כה גרמניה הייתה "סיפור שונה לגמרי". אולם, ככל שאנו מתקרבים לסתיו, מסביר הולנד כי "כלכלת גרמניה מראה סימנים ברורים של לחץ, והנתונים האחרונים לגבי האבטלה, המכירות הקמעונאיות ומדד מנהלי הרכש מצביע על האטה".

גם בוריס שלוסברג, מנהל השקעות ב-BKForex סבור כי "כעת ברור שגרמניה נכנסת למיתון. אם גרמניה תפנה בעקבות זאת עורף לגוש האירו, הניסיונות של הקנצלרית מרקל להביא לאיחוד פיסקאלי באירופה ייכשלו".