"אנו עומדים לעבור את היומיים הגורליים ביותר של השנה"

הכלכלן יחזקאל ינושבסקי מ-ATRADE: "ביומיים הללו עשוי להיקבע עתידו הכלכלי של גוש האירו ושל הכלכלה האמריקנית"

"ייתכן כי אנו עומדים לעבור את היומיים הגורליים ביותר של השנה. ביומיים הללו עשוי להיקבע עתידו הכלכלי של גוש האירו ושל הכלכלה האמריקנית", כך סבור היום (ה') הכלכלן יחזקאל ינושבסקי מ-ATRADE, בסקירה היומית.

ינושבסקי מתייחס כמובן להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB) לחודש ספטמבר, תוך שרבים מקווים כי יו"ר ה-ECB ינצל את הבמה ויכריז על תוכנית רכישות אג"ח באירופה, וכן לדוח תעסוקה בארה"ב שיתפרסם מחר - וצפוי להצביע על יצירה של כ-121 אלף משרות, ולדחות את הצורך בתוכנית רכישות שלישית על ידי הפדרל ריזרב.

"אחרי ההדלפות שהגיעו בעניין כוונותיו של הבנק המרכזי לרכוש אג"חים ל-3 שנים ללא הגבלה במטרה ללחוץ כלפי מטה את תשואות האג"ח של איטליה וספרד, השווקים החלו לתמחר כבר את המהלך ולכן לא נראה כי המשקיעים 'יתלהבו' יתר על המידה אם וכאשר דרגי יכריז עליו באופן רשמי".

"אם דרגי רוצה לתת דחיפה לשווקים, הוא חייב לרמוז על צעדים 'יצירתיים' נוספים על מנת לספק את המשקיעים המבולבלים", מעריכים ב-ATRADE.

בנוסף, מציין ינושבסקי כי "אחרי הדרמה" באירופה, המשקיעים צפויים להפנות את תשומת ליבם לדוח התעסוקה בארה"ב לחודש אוגוסט. "נתון מעל הצפי עשוי לדחות את האופציה להשקת תוכנית להקלה כמותית נוספת בעוד מספר חודשים", כותב ינושבסקי. "שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי, ברמה של 8.3%".