עקב השביתה: גם מחר יבוטלו טיסות לופטהנזה לפרנקפורט וממנה

דובר לופטהנזה ישראל מסר כי החברה מתנצלת על אי-הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה עקב שביתת הדיילים ועושה כל מאמץ כדי לצמצם את הפגיעה בהם

הסאגה נמשכת: גם מחר (ו') יבוטלו שתי טיסות של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה מתל-אביב לפרנקפורט (בבוקר) ובחזרה (אחר-הצהריים) עקב שביתת דיילי החברה.

איגוד הדיילים של לופטהנזה חידש ביום שלישי האחרון את השביתה בה פתח ביום שישי שעבר וגרם לביטול של מאות טיסות, כולל לישראל וממנה, וכן של טיסות המשך. נוסעי הטיסות הללו הועברו לטיסות של חברות-הבת, סוויס ואוסטריאן, ולטיסות של לופטהנזה ביום המחרת, וכך קרה גם ביום שלישי, וכך צפוי גם מחר.

דובר לופטהנזה ישראל מסר כי הנהלת החברה מתנצלת על אי-הנוחות שנגרמה ללקוחות לופטהנזה ועושה כל מאמץ כדי לצמצם את הפגיעה בהם.

מאידך, גורמים בענף טוענים כי בשל ריבוי הטיסות המבוטלות לא לכולם נמצא פתרון, וצפוי גל של תביעות לפיצוי כספי. מלופטהנזה ישראל נמסר כי החברה עושה מאמץ לתת מענה לכולם.

לופטהנזה החלה לבצע רפורמות מבניות במטרה להוסיף כ-1.5 מיליארד יורו לרווחיו. במסגרת הרפורמות, ההנהלה דורשת תוספת שעתיים של טיסה מכל דייל אוויר והורדת תוספת השכר על כל שעת טיסה. בתמורה, הבטיחה החברה כי לא תקצץ במספר הדיילים, לא תעסיק דיילים בחוזים קצרי-טווח ולא תעסיק עובדי קבלן.

לופטהנזה הבטיחה גם תוספת מסוימת לשכר הדיילים, אולם ועד הדיילים דורש להגדילה. הדיילים פתחו בשביתה לאחר כישלון המשא-ומתן עם ההנהלה.