התחדשה שביתת דיילי לופטהנזה; עשרות טיסות בוטלו

עשרות טיסות בוטלו בהן גם טיסת הבוקר מפרנקפורט לתל-אביב וטיסת אחה"צ (16:30) מתל-אביב לפרנקפורט

איגוד הדיילים של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה חידש היום (ג') את השביתה בה פתחו ביום שישי האחרון. כתוצאה מכך, מאות טיסות בוטלו בהן גם טיסת הבוקר מפרנקפורט לתל-אביב וטיסת אחה"צ (16:30) מתל-אביב לפרנקפורט, וכן טיסות המשך ליעדים רחוקים יותר.

ביום שישי האחרון פתח האיגוד בשביתה שנמשכה יום אחד. בין מאות הטיסות שבוטלו נכללה גם טיסת הבוקר מפרנקפורט לתל-אביב וטיסת אחה״צ מנתב״ג לפרנקפורט באותו יום וטיסות המשך. נוסעי הטיסות הללו הועברו לטיסות של חברות הבת, סוויס ואוסטריאן, ולטיסות של לופטהנזה ביום המחרת, וכך קרה גם היום (ג'). דובר לופטהנזה ישראל מסר כי הנהלת החברה מתנצלת על אי הנוחות שנגרם ללקוחות לופטהנזה ועושה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה בהם.

לופטהנזה החלה לבצע רפורמות מבניות במטרה להוסיף כ-1.5 מיליארד אירו לרווחיו. במסגרת הרפורמות, ההנהלה דורשת תוספת שעתיים של טיסה מכל דייל אוויר והורדת תוספת השכר על כל שעת טיסה. בתמורה, הבטיחה החברה שלא תקצץ במספר הדיילים, לא תעסיק דיילים בחוזים קצרי טווח ולא תעסיק עובדי קבלן.

לופטהנזה הבטיחה גם תוספת מסוימת לשכר הדיילים, אולם ועד הדיילים דורש להגדילה. הדיילים פתחו בשביתה אחרי כשלון המשא ומתן עם ההנהלה.