מו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי במו"מ לרכישת "מעריב"

שלמה בן-צבי ניהל לאחרונה מו"מ עם נוחי דנקנר לרכישת העיתון ■ על-פי המו"מ, בן-צבי לא יקנה את החובות של "מעריב" אלא רק את נכסיו ובראשם שם המותג ■ "מעריב" הציע למכירה את בית הדפוס ב-72 מיליון שקל ודחה תשלומי שכר

מו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי מנהל מגעים מתקדמים לרכישת העיתון "מעריב " מידי נוחי דנקנר. ל"גלובס" נודע כי בן-צבי מנהל זה כחודש מגעים עם דיסקונט השקעות לרכישת המותג. במהלך השבועות האחרונים נפגש בן-צבי לא אחת עם דנקנר ועם מנכ"ל "מעריב" טל רז.

על-פי המשא-ומ תן, בן-צבי לא יקנה את החובות של "מעריב", אלא רק את נכסיו ובראשם שם המותג. העסקה כוללת את העיתון לבדו ואת השליטה בו, על-פי שווי של כעשרות מיליוני שקלים.

עדיין לא ברור האם אי.די.בי של דנקנר תישאר בשותפות כזו או אחרת בעיתון, או תצא ממנו לחלוטין לאור מצבו הקשה.

בן-צבי הוא איש עסקים בעל אוריינטציה תקשורתית מובהקת. הוא מחזיק כיום בעיתון "מקור ראשון" ומעוניין לצקת את תכני העיתון בעל האוריינטציה הימנית-לאומית אל "מעריב". בעברו היה מבעלי ערוץ 10 והעיתון החינמי הראשון בישראל "ישראלי". כמו כן החזיק בכבלים בערוץ שפנה לקהל הדתי לאומי "תכלת", וזכה במכרז להקמת ערוץ מורשת, אך בחר שלא לקחת את הרישיון.

לאור מצבו הקשה של העיתון החליט באחרונה דירקטוריון דסק"ש להזרים לו עוד 15 מיליון שקל. עם זאת, הובהר כי על העיתון לצאת מיד לתוכנית התייעלות, שתכלול פיטורים נוספים של עובדים, בנוסף לעשרות שכבר פוטרו, ולהפסיק את המהדורה היומית המודפסת ולהעתיקה למהדורת דיגיטל. כך או אחרת, כניסה של משקיע חדש, תביא לגל נוסף של "התייעלות" בעיתון ולקיצוצים נוספים.

"מעריב" מוכר את בית הדפוס

בתוך כך, "מעריב" הודיע היום (ה') לבורסה על הזמנה להציע הצעות לרכישת בית הדפוס שלה המכונה "לוין אפשטיין" בבת-ים. על-פי ההודעה, על ההצעות לא להיות פחותות מסך של 72 מיליון שקל, בתוספת מע"מ.

על-פי ההערכות בשוק, שווי הנכס יכול להגיע עד ל-200 מיליון שקל, לאור העובדה כי ניתן לשנות את ייעוד הקרקע ולהסב אותה לבנייה גבוהה. מכירת בית הדפוס הוא אחד המהלכים שיכולים לסייע לעיתון לקבל תזרים מזומנים שיבטיח את קיומו לאורך זמן.

תשלום חלק מהשכר יידחה

היום כתב מנכ"ל "מעריב", טל רז, לעובדיו כי "הנהלת 'מעריב' ובעלי המניות בחברה עושים כל שניתן על מנת לשלם את מלוא שכר חודש אוגוסט, עד ערב ראש השנה. שליש מהשכר ישולם במועד הרגיל (09.09.2012). שני השלישים הנותרים ישולמו עם קבלת הלוואה מהבנקים".

על-פי דברי רז לעובדים, ייעשה מאמץ שהדבר יקרה לפני ראש השנה, אולם הוא לא יכול היה להתחייב לכך. "על מנת לאפשר את תשלום חלק מהשכר במועד כאמור, חברי ההנהלה, בכירי העיתון והמערכת יידחו את תשלום מלוא שכרם למועד מאוחר יותר", כתב רז.

עו"ד מאיר אסרף, המייצג את ועד מחלקי העיתון "מעריב" גל הפצה, מסר כי "חרף המשבר המצער שחווה 'מעריב', בגינו נדחה תשלום השכר, משבר חמור יותר מאיים לפרוץ כתוצאה מהחלטת 'מעריב' להפסיק את הדפסתו של העיתון היומי.

"העובדים מאמינים בחברה ומקווים כי הנהלת חברת-האם 'מעריב' תבין כי הלקוחות לא יוותרו על עיתון מודפס ותחזור בה מהחלטה המוטעית להפוך מעיתון מודפס לאתר אינטרנט.

"לעומת עובדי 'מעריב' אשר עשויים להמשיך ולקבל את שכרם לאחר תום המשבר, כ-1,000 עובדי חברת גל הפצה עלולים למצוא את עצמם מפוטרים לקראת החגים".