דבורק: אל תקנו מניית אפל כעת; האייפון 5 לא יציג חידושים

העיתונאי הטכנולוגי כתב טור דעה ובו המליץ להמתין עם קניית המנייה של אפל מכיוון שלדעתו הטלפון החדש יהיה זהה ל-4S ■ "אולי יוסיפו לו גימיק אחד או שניים", כתב דבורק

ביום רביעי הקרוב תקיים אפל אירוע בו היא צפוייה להכריז על מוצר חדש שלה, כשרוב ההערכות בקרב עיתונאים ואנליסטים מדברות על כך שהחברה תשיק את האייפון 5. רמז עבה לכך ניתן למצוא בהזמנה שחולקה לעיתונאים ובה ניתן להבחין בספרה 5 גדולה שמתנוססת על ההזמנה. למרות ההתרגשות הרבה, בקרב מעריצי החברה בנוגע למוצר החדש, יש מי שמנסה לצנן את ההתלהבות וממליץ: חכו קצת עם קניית המניה של החברה.

בטור דעה שפרסם באתר "מרקטווטש" ממליץ ג'ון דבורק, עיתונאי בתחום הטכנולוגיה, להתרחק מהמנייה של החברה עד שתעבור תקופת זמן מסויימת מיום ההכרזה ביום רביעי. הסיבה להמלצה הזאת נעוצה בעובדה שלפי ההערכות שלו האייפון 5 יהיה זהה לאייפון 4 רק עם מסך גדול יותר ואולי עם גימיק אחד או שניים נוספים.

"היא יכולה לשים מקרן בתוך האייפון החדש בתור גימיק, או אולי המסך של הטלפון החדש יהיה בתלת-ממד עם מצלמת תלת-ממד", כתב דבורק. "או יכול להיות שהוא ישווק ב-16 צבעים שונים".

דבורק טוען כי אפל לא יכולה לחדש יותר מדי בגרסה החדש של האייפון לעומת החידושים שהיא הציגה בגרסאות הקודמות של המכשיר. "הטלפון הזה הוא זה שקובע את הסטנדרט בתחום הסמארטפונים, אולם מהנקודה הזאת הוא יכול רק להתדרדר. אין יותר דלק במיכל", כתב דבורק בטור שלו.

דבורק ממליץ להתרחק מהמנייה של החברה עד שהמכשירים הראשונים יגיעו לחנויות ויתפרסמו הביקורות הראשונות על המכשיר החדש וזאת עקב הסיבה שצויינה בפסקה הקודמת. הוא מציין מספר נושאים לא ידועים בנוגע לאירוע ביום רביעי שעלולים להשפיע על המנייה.

אחד הנושאים הינו האפשרות שאפל תכריז על גירסת מיני לאייפד, דבר שהשמועות לגביו מתרוצצות ברשת כבר מספר חודשים. דבורק טוען שבמידה ואפל אכן תכריז על גירסת המיני של האייפד באירוע, במיוחד אם המחיר שלה יהיה 199 דולר, זה יעשה טוב למנייה של אפל.

דבורק טוען שהתסריט היחידי שהוא רואה שיכול להוביל לזינוק במנייה זה אם אפל תכריז ביום רביעי על מוצר חדש לגמרי, בנוסף להכרזה על האייפון 5. הוא מעריך שרק במידה וזה מה שיקרה אנחנו צפויים לראות קניות מסיביות של המנייה ביום חמישי.