Notal Vision סיימה ניסוי ב-1,450 חולי ניוון ראיה

החברה הבת (21%) של אלרון הבורסאית מקבוצת IDB מאמינה כי לאחר סיום הניסוי, במידה והתוצאות יהיו מוצלחות, יקל עליה לשווק את המוצר, ולהכלילו בסל הבריאות של חברת הביטוח הממשלתית Medicare בארה"ב

חברת Notal Vision, חברה בת (21%) של אלרון הבורסאית מקבוצת IDB, סיימה ניסוי ב-1,450 חולי ניוון ראייה תלוי גיל (AMD) בארה"ב. כך נודע ל"גלובס". הניסוי נערך במסגרת מחקר ענק שעורך ה-NIH, מכון הרפואה האמריקני, בתחום הטיפול בניוון ראיה. הפרויקט כולו גייס כ-4,000 חולים והוא נחשב לניסוי רפואת העיניים הגדול ביותר שבוצע אי פעם.

נוטאל ויז'ן, שהמוצר שלה כבר מאושר לשיווק בארה"ב מ-2010 אך עדיין לא נמצא במכירות, הוזמנה על-ידי המכון להשתתף בניסוי, וחלקה של החברה במימון המחקר היה כמה מיליוני דולרים. ביוני השנה השלימה נוטל גיוס של 5 מיליון דולר, בהובלת אלרון.

החברה מאמינה כי לאחר סיום הניסוי, במידה והתוצאות יהיו מוצלחות, יקל עליה לשווק את המוצר, ולהכלילו בסל הבריאות של חברת הביטוח הממשלתית Medicare.

ברק עצמון, מנכ"ל נוטאל ויז'ן: "בעשורים האחרונים נכנסו לשוק תרופות חדשות לטיפול ב-AMD. המכון ביקש לבדוק את יעילות התרופות הללו. לשמחתנו, הם החליטו לנצל את ההזדמנות לבדוק במקביל גם את הטכנולוגיה שלנו". עצמון מספר כי: "הטכנולוגיה נועדה לאבחן בזמן אמת התדרדרות במחלת ה-AMD, הגורם המוביל לעיוורון בעולם המערבי. המחלה מאופיינת בשתי פאזות - פאזה 'יבשה' ופאזה 'רטובה'. המעבר בין הפאזות מעיד על עלייה בקצב התדרדרות המחלה. ככל שעוקבים יותר מקרוב, כך ניתן לעקוב טוב יותר אחרי הראיה".

המכשיר של נוטאל ויז'ן מאפשר לבצע את הבדיקה הזו בבית, אפילו באופן יומיומי. תוצאות הניסוי צפויות בעוד כשנה. עצמון מעריך כי מאות חולים בארה"ב משתמשים במוצר.

NOTAL VISION
 NOTAL VISION