ג'ורג' סורוס: גרמניה תידרדר למיתון בתוך 6 חודשים

סורוס: "המדיניות של התכווצות פיסקאלית בתקופה של עלייה באבטלה רק תומכת ומאיצה את ההדרדרות ולא בולמת אותה ותדחוף את אירופה למיתון קשה וממושך יותר"

כלכלת גרמניה צפויה להידבק במחלות של גוש האירו ולהדרדר למיתון בתוך כחצי שנה. כך העריך היום המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס, שדיבר בברלין.

"המדיניות של התכווצות פיסקאלית בתקופה של עלייה באבטלה רק תומכת ומאיצה את ההדרדרות ולא בולמת אותה ותדחוף את אירופה למיתון קשה וממושך יותר", אמר סורוס. "זו כבר לא תחזית אלא התרחשות שניתן לצפות בה. הציבור הגרמני לא מרגיש את זה בינתיים אבל זה יגיע לכאן בתוך 6 חודשים".

סורוס פנה לפנות בוקר להנהגה הגרמנית וביקש ממנה לקחת פיקוד על המשבר באירופה ולעזור לכל גוש האירו לצאת ממשבר החובות שנקלע אליו. אם לא תעשה זאת, סורוס ביקש מגרמניה לעזוב את גוש האירו, שכן לדעתו זה יהיה לטובת כל אירופה.

"תובילי או תעזבי, לדעתי זו החלטה לגיטימית עבור גרמניה", אמר סורוס במהלך ראיון לעיתון ה"פיננשל טיימס". "או שאת קושרת את הגורל שלך עם הגורל של כל אירופה, ובמקרה כזה את לוקחת סיכון של לשקוע ביחד או לשחות ביחד, או שאת עוזבת את גוש האירו, ובמקרה כזה בעיות של הגוש ישתפרו".

סורוס אומר שבסופו של דבר ההחלטה צריכה להתקבל על בסיס הגישה של גרמניה למשבר באירופה, וטוען שאם הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו תמשיך להתעקש על תוכניות צנע כפתרון למשבר, ותעמוד בצורה איתנה על דעתה בעניין הזה, אז עדיף לה לעזוב את גוש האירו כיוון שזה יעזור למדינות האחרות למצוא פתרונות משלהן למשבר.