מסע מרתק

המסע של אורלי וילנאי וגיא מרוז נוגע בשאלות קיומיות של כולנו

"זוג או ילד", ג' 21:00, ערוץ 10

אני מודה שבאופן כלשהו, יש לי בעיה עם סוג כזה של חשיפה טוטלית. אמנם הניו-ג'ורנליזם שמשתרע מאורלי וגיא ועד למדור הזה מכתיב נימה אישית שלעיתים קרובות כרוכה גם בחשיפה. כלומר, גם אני חטאתי לא פעם בחשיפת-יתר של עולמי הפנימי.

ובכל זאת, כשאני רואה אנשים נחשפים עד לשד עצמותיהם (כמו למשל גיבורי "מחוברים" וכיו"ב), אני נחרד. שהרי מדובר בהתמכרות, וכמו כל התמכרות, רמת החשיפה רק הולכת ועולה, עד שאינך יודע יותר מה מכתיב את מה, החיים את הסיקור או הסיקור את החיים.

מהטעמים הללו ניגשתי לסדרה החדשה של אורלי וילנאי וגיא מרוז בחשד קל, ובכל זאת נהניתי. אהבתי את התוכנית מפני שהיא נוגעת לחלק משאלות הייסוד שנוגעות לכולנו: מהי זוגיות? מהי משפחה? האם אישה יכולה להיות שלמה מבלי להרות וללדת?

המסע שלהם, שביקש ליצור חיים וכמעט גדע אותם, הוא מרתק לא מפני ששניהם אנשים מוכרים, אלא מפני שהוא נוגע בשאלות קיומיות ממש.

אם התיעוד הוא עבורם גם מעין טיפול פסיכולוגי, הרי שהם לא מפילים אותו על ראשו של הצופה (כפי שקורה לעיתים בקצוות של הניו-ג'ורנליזם), והתוכן נותר רלוונטי לאורך כל המסע.

החשש היחיד שלי הוא שערוץ 10, ללא הפקות חדשות על המדף ועם "גרייס" של רבעון אחד בלבד עד שיחזור לנקודת האפס, מנצל עד תום את המלאי של האספקה שנותרה במחסניו: צבי יחזקאלי בעקבות האסלאם, גיא ואורלי בעקבות ההיריון. מה יהיה כאשר אפילו זה ייגמר?