ג'ים רוג'רס ממליץ על רוסיה: "שוק המניות זול מאוד"

האינפלציה ברוסיה הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מזה שני עשורים והחוב הלאומי שלה נמצא סביב 10% מהתמ"ג ■ מדד MICEX הרוסי עלה בכ-5.5% מתחילת השנה

מחפשים הזדמנות מעניינת להשקעה? המשקיע הנודע ג'ים רוג'רס ממליץ על שוק המניות הרוסי, וטוען כי הוא זול מאוד בתקופה הזו ועשוי להציע הזדמנויות מעניינות עבור משקיעים.

הבנק העולמי ציין השנה כי האינפלציה ברוסיה הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מזה שני עשורים וכי החוב הלאומי שלה נמצא סביב 10% מהתמ"ג (בארה"ב מנגד, מדובר בשיעור של כ-100%).

רוג'רס שב לאחרונה מביקור ברוסיה והוא טוען כעת כי נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, "התחיל לעשות דברים שמבהילים אפילו אותי. הם הקימו קרן ענקית של כסף ממשלתי, מיליארדי דולרים שהם ישקיעו לצד משקיעים".

"שוק המניות זול מאוד אולם למרבה הצער השוק מתמקד בעיקר בנפט וגז", אמר רוג'רס, שטוען כי הוא שוקל ברצינות להתחיל להשקיע כעת ברוסיה, ומאמין כי כלכלתה השתנתה מאוד לאחר שב-1998 ביקשה חילוץ מה-IMF לאור הקריסה באסיה.

רוג'רס אמר כי הוא מחפש את ההזדמנויות שעוד לא חשב עליהן, כגון המטבע הרוסי - הרובל. שוק המניות הרוסי עולה בקצב מהיר יותר ממדינות ה-BRIC האחרות (ברזיל, רוסיה, הודו וסין), ומדד MICEX הרוסי עלה בכ-5.5% מתחילת השנה.