חוסה בארוסו קורא להקמת "פדרציה של מדינות" באירופה

במהלך דברים שנשא ראש הנציבות האירופית בפני המועצה האירופית קרא בארוסו להקמת "פדרציה של מדינות ■ הוא גם ביקר בחריפות את האנשים שמבקרים את ההחלטות שמתקבלות בפסגות באירופה

ראש הנציבות האירופאית חוסה מנואל בארוסו הציג הבוקר את המתווה של הנציבות לאיחוד בנקאי באירופה. במהלך הנאום שנתן בארוסו בפני המועצה האירופית קרא בארוסו לאיחוד יותר חזק בין המדינות באירופה ושעל מנת להשיג זאת צריכים ליצור פדרציה של מדינות.

"אני קורא להקמת פדרציה של מדינות, לא למדינת על. פדרציה דמוקרטית של מדינות שתוכל להתמודד עם הבעיות המשותפות שלנו, באמצעות שיתוף הריבונות בדרך שתאפשר לכל מדינה ואזרחיה לשלוט טוב יותר בגורל שלהם", אמר בארוסו במהלך הנאום שנתן בפני המועצה האירופית בשטרסבורג.

על פי בארוסו, הקמת הפדרציה החדשה מחייבת יצירת אמנה מחודשת שתחליף את האמנה הקיימת של האיחוד האירופי. הוא הוסיף שהוא יציג תוכניות לשינוי האמנה הנוכחית עד שנת 2014. בנאום שלו, בארוסו קרא להקמת איחוד פיסקאלי מלא וביקר בחריפות את המדינות שלא תומכות בהחלטות שהתקבלו לטיפול במשבר החובות שמכה ביבשת.

"במקרים רבים נקלענו למערבולות אכזריות", אמר בארוסו בנאום. "בהתחלה אנחנו רואים החלטות חשובות שמתקבלות בפסגות המנהיגים באירופה, אך יום למחרת אנחנו רואים חלק מאותם אנשים שקיבלו את ההחלטות הללו יוצאים נגד ההחלטות שהם בעצמם קיבלו יום לפני".