סם ברונפלד: "אנחנו בסדר, זה הגויים שחירבו את המצב"

את הדברים אמר ברונפלד במהלך הכנס הכלכלי החצי שנתי של הבורסה לניירות ערך ■ ברונפלד טען גם שהרגולציה בשוק היא לא שורש הבעיה שקיימת בשוק

בכנס הכלכלי החצי שנתי של הבורסה לניירות ערך התייחס מנכ"ל הבורסה שאול (סם) ברונפלד למצב העגום של שוק ההנפקות בבורסה בתל אביב ולאווירה הכלכלית הכללית במשק הישראלי והעולמי. במהלך דבריו טען ברונפלד שהפעם ה"גויים" הם אלה שאחראים למשבר הכלכלי בעולם.

"אנחנו היינו בסדר הפעם", אמר ברונפלד בהתייחסו למשבר הכלכלי. "זה הגויים שחירבו את המצב, וגם אם אנחנו היינו צודקים, המצב הוא שאנו במשבר. אין להקל בכך ראש. יש משבר, וצריך להתמודד איתו". ברונפלד הוסיף כי לאחרונה התחיל סוג של עליהום על הרגולציה, שכביכול הרגולציה אשמה בבעיות שיש בבורסה. "אני יודע שדעתי לא תהיה פופולרית אך זו הגזמה גדולה לומר שהרגולציה היא שורש הבעיה. בשורה התחתונה, מה שבאמת משפיע על הבורסה זה החבטות שספגו חברות מהמפולת בשוקי הבנקאות והנדל"ן בעולם", ציין ברונפלד.

למעלה מ-150 מבכירי שוק ההון הגיעו לכינוס הכלכלי החצי שנתי, שערכו די.סי פייננס, איגוד החברות הציבוריות בשיתוף עם הבורסה לני"ע. הכינוס התמקד בגיוס הון בכלל ואג"ח בפרט. בין המשתתפים היו: רנן כהן אורגד, מנכ"ל לידר הנפקות, רונית הראל בן זאב, מנכ"ל מעלות S&P ושלמה מעוז מבית ההשקעות אלפא פלטינום.

במהלך הכנס, התייחס דני גולדשטיין, יו"ר איגוד החברות הציבוריות, למצב העולמי של ההנפקות. "אם בעבר חברות עם הכנסות של 10-20 מיליון דולר יכלו להגיע לנאסד"ק, היום מציאות זו לא קיימת", אמר גולדשטיין. "היום עם פחות מ-200-300 מיליון דולר הכנסות, לא ניתן כלל להגיע לשוק אמריקאי משמעותי. המצב לא פשוט, אבל חייבים להתמודד עם זה".