חיים רמון קרוב למכירת 20% מהפועל ת"א

הבעלים צפוי למכור את המניות לשלושה אנשי עסקים שונים, שישלמו 2.4 מיליון שקל בסך הכל ■ אחד מהרוכשים הוא סיימון כץ, בעל חברה ליבוא ושיווק מזון

חיים רמון, בעלי הפועל ת"א בכדורגל, מנהל מו"מ מתקדם למכירת 20% מהשליטה על המועדון לשלושה אנשי עסקים אוהדי הקבוצה. כך נודע ל"גלובס". על-פי ההסכם המתגבש, ירכשו השלושה את האחזקות לפי שווי של 12 מיליון שקל (ישלמו יחד כ-2.4 מיליון שקל).

כזכור, רמון רכש בקיץ האחרון את הפועל ת"א מאלי טביב, במסגרת הסכם בו התחייב להעביר לאחרון 12 מיליון שקל עד לקיץ 2013. בנוסף, התחייב רמון להעביר לטביב 5 מיליון שקל נוספים בחמש השנים לאחר מכן, בחמישה תשלומים, שעל-פי רמון, ייצאו מקופת הקבוצה. עם זאת, מהכספים שאמור טביב לקבל צפויים להיות מקוזזים כל החובות מתקופתו כבעלים, כולל כספים שיעמדו לחובת הפועל ת"א במידה ותפסיד בתביעות שעומדות נגדה מתקופתו (לדוגמא, תביעה בסך 6.6 מיליון שקל של סוכן השחקנים רונן קצב, ותביעה בגובה 637 אלף שקל שהגיש החודש דרור קשטן, מאמן הקבוצה אשתקד).

אחד מהרוכשים המיועדים, שצפוי לקנות את הנתח הקטן ביותר מבין שלושת הרוכשים, הוא סיימון כץ, 50. כץ יקנה את אחזקותיו באמצעות חברת טעם 88 (העוסקת בייבוא ושיווק חומרי גלם ומזון) שבבעלותו. כץ אמר היום ל"גלובס": "אני אוהד של הפועל ת"א מלידה, ואני לא רואה ברכישת המניות השקעה כלכלית - אלא שליחות. המניעים אינם רק עסקיים, אלא נובעים גם מאהבתי הגדולה למועדון". כץ הוסיף כי רכישת המניות שלו מול רמון כבר סוכמה עקרונית, ו"כעת אנחנו כבר בשלב הניירת". את הליך הרכישה הוא ניהל באמצעות עורכי הדין ניר ענבר ומור לימנוביץ' ממשרד זיסמן-אהרוני-גייר.

יש לציין כי גם אוהדי הפועל ת"א, במסגרת עמותת האוהדים שהקימו הקיץ, צפויים לרכוש אחוזי בעלות על המועדון בקרוב. לפני כחודשיים הם חתמו על מסמך עקרונות עם רמון, שאמור להבטיח להם 10% שליטה על כל 1.2 מיליון שקל שיצליחו לגייס. עד כה הצליחה העמותה לגייס כ-1.80 מיליון שקל, שאותם העבירו 2,767 אוהדים. יחד עם זאת, עדיין לא נחתמה רשמית העברת האחזקות לידיהם.

מאז הפועל ת"א נרכשה על-ידי רמון בקיץ, היא עברה מהפכה ניהולית ומקצועית נרחבת. לא פחות מ-10 שחקני רכש חדשים נחתו במועדון, ביניהם גילי ורמוט שחזר מקייזרסלאוטרן הגרמנית, טל בן חיים שהצטרף ממכבי פ"ת, והקמרוני אריק דג'מבה-דג'מבה, ששיחק בעבר במועדון הפאר האנגלי מנצ'סטר יונייטד. כמו כן, רמון ביצע שורת מינויים בגזרת הנהלת המועדון: אמיר לובין, שעבד בעבר בקבוצה כדובר ואחר-כך כיו"ר, מונה למנכ"ל החדש; לתפקיד היו"ר מונה פרופסור משה בר-ניב; עו"ד עמית פינס מונה ליועץ המשפטי של הקבוצה; משה תאומים, מבעלי הקבוצה לשעבר, מונה לדירקטור.

מהפועל ת"א נמסר בתגובה לדברים, כי "כשיהיה משהו רשמי להודיע, נודיע".