הערכות: החתימה על עסקת "מעריב" מתעכבת

גורמים המקורבים למו"מ בין דסק"ש ושלמה בן-צבי אומרים כי לוח הזמנים המתוכנן צפוי להידחות, ולא תהיה חתימה עד לראש השנה ■ טרם הושגו הסכמות על מחיר העסקה ■ מקורב לאי.די.בי: משכורות עובדי "מעריב" ישולמו עד החג

למרות שהדיונים בין דיסקונט השקעות ושלמה בן-צבי על מכירת "מעריב " נמשכים, גורמים המקורבים למשא-ומתן אומרים היום (ד') כי לוח הזמנים המתוכנן צפוי להידחות, ולא תהיה חתימה עד לראש השנה. כעת נדחה מועד החתימה, אליו שואפים, לתקופה שבין כסה לעשור (עד יום הכיפורים).

בתוך כך מאשר היום ל"גלובס" מקורב לחברת אי.די.בי כי כל כספי המשכורות של עובדי "מעריב" ישולמו עד לחג.

שלמה בן-צבי, מו"ל "מקור ראשון" שמבקש לרכוש את "מעריב", מצוי עדיין באי-הסכמות מול הגורמים שמולם הוא מנהל את המשא-ומתן, ובכוונתו לשלם פחות מ-85 מיליון השקל שמבקשת דסק"ש.

בן-צבי התחייב לקלוט 250 מעובדי העיתון, וכרגע ההסכמות עומדות על מספר זה, בניגוד לדיווחים קודמים. העובדים חוששים כי לאחר המכירה ימשיך בן-צבי בפיטורים.

עו"ד רמי לנדא, אחראי על תחום דיני העבודה במשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ושות', אמר היום כי "בעסקת נכסים, החובות ממשיכים לרבוץ על החברה המוכרת, והיא נותרת עם יתרת הנכסים. בעסקה כזו אין כל מחויבות של הרוכש כלפי העובדים של המוכרת.

"בן-צבי קונה את העובדים שהתחייב לקנות, כשהם לוח חלק מבחינת הוותק התעסוקתי שלהם אצלו. כל הזכויות שלהם הקשורות בוותק נמחקות, והם מתחילים למעשה את העסקתם מחדש. משמעות הדברים היא שניתן לפטרם בתקופה הראשונה בהודעה מוקדמת של מספר ימים בלבד, ובטרם מלאה שנה להעסקתם, הם לא יהיו זכאים לפיצויי פיטורים ולדמי הבראה".

בתוך כך, עובדי "מעריב" יקיימו מחר (ה') ב-11:00 אסיפת עובדים בהשתתפות יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ובה יימסר לעובדים מה נעשה עד כה על-ידי ההסתדרות ומהן האפשרויות העומדות לפתחם של העובדים בתקופה הקרובה.

החששות של העובדים הם שצפוי גל פיטורי המוני שיביא לפיטורים של רוב העובדים - כ-1,700 איש. כמו כן, העובדים חוששים מאי-תשלום מלוא הפיצויים וכן החובות הפנסיוניות של העיתון לעובדיו.

במקביל, ח"כ איתן כבל פנה היום ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, בבקשה כי יקים בדחיפות ועדת-משנה על-מפלגתית שתדון במצב הקשה של כלי התקשורת ותגבש מסקנות אופרטיביות בנושא.

אתמול (ג') הודיעה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', כי תגיש הצעת חוק להצלת העיתונות עם כינוס מושב הכנסת הקרוב.