מניית היום: מזנקת ב-11% בעקבות קבלת אישור באירופה

המערכת של מדיגוס כוללת אנדוסקופ לשימוש חד פעמי והינה מותאמת לייצור מסחרי תוך הוזלת עלויות משמעותית ביחס לגרסה הראשונה

מניית מדיגוס רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. זאת לאחר שהחברה דיווחה היום (ד') כי קיבלה היום אישור לסימון מערכת האנדוסקופיה שלה, SRS (הגרסה השניה), ב-CE Mark, כנדרש לשיווק המערכת במדינות האיחוד האירופי.

המערכת של מדיגוס כוללת אנדוסקופ לשימוש חד פעמי והינה מותאמת לייצור מסחרי תוך הוזלת עלויות משמעותית ביחס לגרסה הראשונה. החברה מעריכה כי הוזלת עלויות הייצור הינה בהיקף של עשרות אחוזים לעומת הגרסה הראשונה.

בעזרת אנדוסקופ חד פעמי המערכת חוסכת תהליכי חיטוי וסטריליזציה יקרים ומסורבלים, ומפחיתה הידבקות בזיהומים בקרב מטופלים. לאחרונה, החברה הרחיבה את מערך החדרים הנקיים וקו הייצור שלה, בין היתר כהיערכות לייצור המערכות בהיקפים גדולים.

עם קבלת האישור, מדיגוס רשאית מהיום לשווק את המערכת, המותאמת כאמור לייצור מסחרי ולשימוש חד פעמי, במדינות האיחוד האירופי. בתוך כך, החברה מנהלת מגעים מתקדמים עם מספר - מרכזים רפואיים בגרמניה במטרה למכור מערכות לאותם מרכזים. החברה מעריכה כי פרוצדורות ראשונות בגרמניה יתבצעו בתוך כחודשיים.

ממדיגוס נמסר עוד כי על פי מסקנותיהם של יועצים חיצוניים של החברה בדבר התאמת קודי שיפוי למערכות בגרמניה, צפוי שהפרוצדורה המתבצעת באמצעות המערכת תהיה זכאית לשיפוי בסך של כ-4,500 אירו בממוצע, כאשר סכום זה עשוי לגדול בשל סיווג המערכת כטכנולוגיה חדשנית.