הקיצוצים של ברלוסקוני במילאן: כל הפרטים

אחרי שנים של הפסדי עתק, קבוצת הפאר האיטלקית ביצעה פעילות בשוק ההעברות שרשמה לה רווח של 45 מיליון אירו; שכר השחקנים צנח ב-25%

אחרי שנים ארוכות בהן סילביו ברלוסקוני נאלץ לכסות מכיסו הפסדים עצומים שייצרה קבוצת הכדורגל שבבעלותו, מילאן, בקיץ 2012 מסתמן שינוי כיוון עבור ראש ממשלת איטליה לשעבר.

בחמש העונות 2006/07-2010/11 רשם המועדון הפסד נקי כולל בסך 245.4 מיליון אירו, כשלפי הערכות ראשוניות, גם העונה החולפת (2011/12) הסתיימה במינוס. ברלוסקוני הודיע שימי הבזבוזים האלו הסתיימו, גם מתוך כוונה של מילאן לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי החדשות של אופ"א.

הקיצוצים בקבוצה, שזכתה במהלך ההיסטוריה ב-18 אליפויות איטליה (האחרונה ב-2011), החלו עם פעילות ערה בשוק ההעברות: זלאטן איברהמוביץ', כוכב מילאן שבשנתיים האחרונות כבש עבורה 27 שערים ב-56 הופעות, נמכר לפריז סן-ז'רמן הצרפתית, כשיחד איתו עזב לעיר האורות גם הבלם הברזילאי טיאגו סילבה. בנוסף, שחקנים ותיקים בעלי חוזים יקרים עזבו את הקבוצה, ביניהם קלרנס סיידורף, גנארו גאטוסו ואלסנדרו נסטה.

בסך הכל, מכירות השחקנים של מילאן בשוק ההעברות הכניסו לה 69 מיליון אירו. מנגד, נרכשו שחקנים חדשים ב-24.1 מיליון אירו בלבד, דבר שיצר למועדון רווח של קרוב ל-45 מיליון אירו מהפעילות בשוק.

הצמצומים באו לידי ביטוי גם בשכר השחקנים בקבוצה: העיתון "גזאטה דלו ספורט" פרסם השבוע כי זה יסתכם בעונה הקרובה (2012/13) ב-120 מיליון אירו בלבד. מדובר על סכום שהוא עדיין הגבוה ביותר בליגה הבכירה באיטליה (לפני האלופה יובנטוס, שהפיי-רול שלה העונה יסתכם ב-115 מיליון אירו), אם כי מדובר על ירידה משמעותית בתשלומי השכר, של כ-25%, לעומת העונה הקודמת (אז הם הסתכמו ב-160 מיליון אירו).

בעוד בעונה הקודמת לא פחות מ-19 שחקנים במילאן הרוויחו מעל 2 מיליון אירו נטו, השנה הכמות הצטמצמה ל-9 שחקנים כאלו בלבד. שלושת המרוויחים הגדולים במועדון הם אלשנדרה פאטו ורוביניו הברזילאים, ופיליפ מקסס הצרפתי (4 מיליון אירו נטו כ"א). בעונה הקודמת בכיר המרוויחים היה איברהימוביץ' (9 מיליון אירו לעונה), שבינתיים סידר לעצמו בפריז חוזה משודרג (ירוויח שם כ-14.5 מיליון אירו נטו).