עובדי לאומי קארד מאיצים את מהלך ההתאגדות

אם המהלך יושלם בקרוב, כל שוק כרטיסי האשראי יהיה מאוגד בהסתדרות

כמעט שנה אחרי שנחתמו לראשונה הסכמים קיבוציים בחברות כרטיסי האשראי ויזה כאל וישראכרט, ל"גלובס" נודע כי גם ההתארגנות שהחלה אשתקד בחברת לאומי קארד צוברת תאוצה. אם ההסתדרות תצליח לצרף לשורותיה מעל לשליש מעובדי לאומי קארד, כל שוק כרטיסי האשראי בישראל יהיה מאוגד - על כל 4,000 עובדיו.

בימים האחרונים הגבירו נציגי העובדים בגיבוי האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, את קצב ההחתמות בחברה וכפי הנראה בכוונתם לקיים "מבצעי החתמות" נוספים.

עובדי לאומי קארד לוטשים את עיניהם לעבר חבריהם בויזה כאל וישראכרט, מאז שאלה התאגדו וחתמו על הסכמים קיבוציים. ההסכם בויזה כאל כלל העלאה של 30%-35% בעלות ההעסקה של העובדים, בין היתר באמצעות תוספת שכר משמעותית; הגדלת ההפרשות לפנסיה; הפרשה לקרן השתלמות; סבסוד גני ילדים; מלגות ללימודים אקדמיים ועוד.

מה עם ענף הביטוח?

אחד ההישגים הגדולים באותו הסכם קובע כי הנהלת החברה מחויבת להיוועץ עם ועד העובדים לפני פיטורים, ואם הצדדים לא מגיעים להסכמה הדבר יעבור לידי בורר מוסכם. בישראכרט נחתם הסכם עם הישגים מתונים יותר לעובדים שכולל בעיקר תוספת שכר של 8.1%, הגדלת ההפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות וכן מימון ביטוחי בריאות ושיניים.

התרחיש שבו כל שוק כרטיסי האשראי יאופיין בעבודה מאורגנת, מחזיר מעט את הזרקור גם לעבר ענף הביטוח, שם מאות מעובדי קבוצת כלל ביטוח התאגדו בהסתדרות והם קרובים ככל הנראה להשלמת המהלך. אם לוקחים בחשבון שענף הבנקאות מאוגד ברובו, הרי שהצטרפותם של עובדי חברות כרטיסי האשראי יחד עם עובדי הביטוח, יכולה לשנות את פניו של ענף הפיננסים כולו. גם ההכרזה של ההסתדרות אמש (ג') על כך שהארגון הפך לנציגו האותנטי לכאורה של עובדי פלאפון, האיצה עובדים נוספים המצויים בשלב כזה או אחר של התאגדות.

בהסתדרות ובהנהלת לאומי קארד סירבו להגיב על הידיעה.